ECO3575 Education EconomicsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECO3575 Eğitim Ekonomisi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. BÜLENT ANIL
Dersi Veren(ler): Doç. Dr. BÜLENT ANIL
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Türkiye'deki eğitim verilerini uluslararası karşılaştırmalarla birlikte kullanarak eğitim ekonomisi teorilerine giriş yapmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Beşeri sermaye birikimi ve özellikle de eğitim yatırımı kararını anlamak
2. Eğtiimin getirisini Minceryen ücret denklemi kullanarak sayısallaştırmayı öğrenmek
3. Eğitimin getirisinin ölçülmesinde beceri yanlılığı ve seçme yanlılığı gibi olası yanlılıkları tartışmak
4. Eğtimin olumlu dışsallığını anlamak
5. Eğitimin olumlu dışsallığının yani eğitimin sosyal getirisinin ölçülmesini öğrenmek
6. Sosyoekomik altyapı, cinsiyet ve etnik köken gibi öğrenci başarısının belirleyicilerini öğrenmek
7. Erken eğitimin etkilerini araştırmak ve öğrenmek
8. Akran etkisininin oynadığı rolü öğrenmek
9. Ekonomide nesiller arası aktarımın rolünü öğrenmek ve eğitimin neden önemli bir politika aracı olduğunu araştırmak

Dersin İçeriği

Bu derste Türkiye'deki eğitim sistemi odak alınarak eğitim ekonomisindeki temel teoriler olan beşeri sermaye birikimleri ile eğitim üretim fonksiyonları ve bileşenleri incelenecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitim ekonomisine giriş
2) Beşeri sermeye yatırımı teorileri: dinamik optimizasyon
3) Beşeri sermaye yatırımı teorileri: Sinyal modelleri
4) Eğitimin getirisinin tahmin edilmesi: Minceryen ücret regresyonu
5) Eğitimin dışsallığı ve sosyal getirinin tahmini
6) Eğitimin getirisinin tahmininde beceri yanlılığı ve seçme yanlılığı
7) Eğitimin getirisinin ölçümünde doğal deneyler
8) Eğitimin çocuk çıktıları ve başarısındaki etkileri
9) Çocuk başarısında ebeveynlerin, sosyoekonomik altyapının ve eğitim sisteminin rolü
10) Türkiye'de çocuk başarısının belirleyicileri: PISA sonuçları
11) Çocuk başarısında erken çocukluk eğitiminin rolü
12) Akran etkisinin öğrenci başarısındaki rolü
13) Nesiller arası aktarım mekanizmaları ve eğitimin etkisi
14) Derste işlenen konuların tekrarı ve final sınavına hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 1
Toplam İş Yükü 42

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır.  5
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. 2
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır.  1
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. 5
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. 5
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar.  3
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. 1
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. 4
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir.  5
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. 3
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. 4