Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Eğitim ekonomisine giriş |
|
2) |
Beşeri sermeye yatırımı teorileri: dinamik optimizasyon |
|
3) |
Beşeri sermaye yatırımı teorileri: Sinyal modelleri |
|
4) |
Eğitimin getirisinin tahmin edilmesi: Minceryen ücret regresyonu |
|
5) |
Eğitimin dışsallığı ve sosyal getirinin tahmini |
|
6) |
Eğitimin getirisinin tahmininde beceri yanlılığı ve seçme yanlılığı |
|
7) |
Eğitimin getirisinin ölçümünde doğal deneyler |
|
8) |
Eğitimin çocuk çıktıları ve başarısındaki etkileri |
|
9) |
Çocuk başarısında ebeveynlerin, sosyoekonomik altyapının ve eğitim sisteminin rolü |
|
10) |
Türkiye'de çocuk başarısının belirleyicileri: PISA sonuçları |
|
11) |
Çocuk başarısında erken çocukluk eğitiminin rolü |
|
12) |
Akran etkisinin öğrenci başarısındaki rolü |
|
13) |
Nesiller arası aktarım mekanizmaları ve eğitimin etkisi |
|
14) |
Derste işlenen konuların tekrarı ve final sınavına hazırlık |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. |
5 |
2) |
Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir. |
2 |
3) |
Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. |
1 |
4) |
Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır. |
5 |
5) |
Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler. |
5 |
6) |
Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. |
3 |
7) |
İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir. |
1 |
8) |
Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir. |
4 |
9) |
Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. |
5 |
10) |
Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar. |
3 |
11) |
Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir. |
4 |