DIŞ TİCARET (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3437 | Hikaye Taslağı | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bir hikaye panosu / storyboard, sinemasal bir çalışma (reel film, animasyon ya da reklam filmleri) projelendirilirken, çekimden önceki aşamadır. Desen ya da fotoğraf gibi çeşitli teknik ve yöntemlerle, filmi oluşturan planların tümünün filmin senaryo akışına göre düzenlenerek elde edilen teknik bir ön çalışmadır. Bir storyboard çalışması, sinemasal parametreler (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) mümkün olduğu kadar kesinleştirilerek, filmin çekimini taslak olarak görselleştirmek amacını güder. Storyboard aşaması, hareketli görüntüye dair teknik ve görsel bilgileri içerdiğinden çekim ekipleri arasındaki iletişimi, çekim sürecindeki kurmakta çok büyük rol oynar. Bu derste storyboard uygulamaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Konsept görselleştirmek. II. Görsel tasarım dilini anlamak ve uygulama becerisine sahip olmak. III. Senaryo akışına göre taslak (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) oluştururup bunu doğru şekilde görsel olarak ifade edebilmek. IV. Sektörün beklenti ve gereksinimlerini uygulama ve sunumda profosyonel bir yaklaşım ve farkli medya ve teknolojilerin becerikli kullanımı ile karşılamak. |
1. Hafta: Başta animasyon sineması olmak üzere, reel film ve özellikle de reklam filmlerinin çalışılma aşamasında kaçınılmaz bir adım olan storyboard disiplininin tanımlanması, örneklerle açıklanması ve bu konunun derste işleneceği sürecin saptanması. 2. Hafta: Öğrencilerin seçecekleri filmsel konuların tartışılıp senaryo formatına uygulamaları. 3. Hafta: senaryoların storyboard diline aktarılması süreci: sinema dili, planlar, kamera hareketleri, filmsel süre ve kahramanların saptanması. 4. Hafta: ister desen ister fotoğraflarla konunun kahramanlarının, ortam ve nesnelerinin kesinleştirilmiş görüntülerinin senaryoya göre storyboard formatına uyarlanması. 5. Hafta: ilk 4 haftalık bilgi ve malzemeyle storyboard uygulamaları ve ses, müzik ve efektlerin storyboarda katılımı. 6. Hafta: Storyboad uygulamasında planların anlamı, dizilimi ve süreleri üzerinde çalışma. 7. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesi ve detaylandırılması. 8. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesine devam ve ANİMATİK sürecinin tanımlanması. (planların, fiks olarak, montaj, diyalog ve ses unsurlarıyla filmin gerçek zamanlamasına göre dizilimi hakkında) 9. Hafta: Öğrencilerin storyboard çalışmalarını, filmsel zaman ve diyalogların da katılımıyla ANİMATİK sürecine dönüştürmeleri. 10. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesi. 11. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesine devam. 12. Hafta: Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmeler. 13. Hafta. Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmelere devam. 14. Hafta: Yapılan çalışmaların sınıfta, öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Handouts would be given weekly. Harold Whitaker and Hohn Halas, Timing for animation Focal Press Marcie Begleiter, From Word To Image Peter Ettedgui, Production Design And Art Directiob Screencraft Focal Press Treasures of Disney Animation Art Abbeville Press Publishers |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası ticaretin başlıca teorileri ve terminolojisi hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Gümrük işlemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
3) | Uluslararası finans ve muhasebe bilgisini iş hayatına uygular. | |
4) | Bilgisayar ve gerekli paket programları kullanır. | |
5) | Avrupa Birliği ve Türkiye’nin dış ticaret yapısını analiz eder. | |
6) | Uluslararası pazarlamanın temel mantığını bilir. | |
7) | Dış ticaretin yasal çerçevesini oluşturan başlıca hukuk kuralları ve mevzuatları bilir. | |
8) | Dış ticaret firmalarının karşılaşabileceği riskleri değerlendirir ve analiz eder. | |
9) | Uluslararası lojistik ve taşımacılık konularında bilgi sahibidir. | |
10) | Uluslararası platformlarda çalışabilecek nitelik ve yeterliliklere sahiptir. | |
11) | Sözlü ve yazılı olarak etkin iletişim becerilerini kullanır. | |
12) | Dış ticaret ile ilgili ulusal ve uluslararası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder. | |
13) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. |