MİMARLIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3437 | Hikaye Taslağı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bir hikaye panosu / storyboard, sinemasal bir çalışma (reel film, animasyon ya da reklam filmleri) projelendirilirken, çekimden önceki aşamadır. Desen ya da fotoğraf gibi çeşitli teknik ve yöntemlerle, filmi oluşturan planların tümünün filmin senaryo akışına göre düzenlenerek elde edilen teknik bir ön çalışmadır. Bir storyboard çalışması, sinemasal parametreler (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) mümkün olduğu kadar kesinleştirilerek, filmin çekimini taslak olarak görselleştirmek amacını güder. Storyboard aşaması, hareketli görüntüye dair teknik ve görsel bilgileri içerdiğinden çekim ekipleri arasındaki iletişimi, çekim sürecindeki kurmakta çok büyük rol oynar. Bu derste storyboard uygulamaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Konsept görselleştirmek. II. Görsel tasarım dilini anlamak ve uygulama becerisine sahip olmak. III. Senaryo akışına göre taslak (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) oluştururup bunu doğru şekilde görsel olarak ifade edebilmek. IV. Sektörün beklenti ve gereksinimlerini uygulama ve sunumda profosyonel bir yaklaşım ve farkli medya ve teknolojilerin becerikli kullanımı ile karşılamak. |
1. Hafta: Başta animasyon sineması olmak üzere, reel film ve özellikle de reklam filmlerinin çalışılma aşamasında kaçınılmaz bir adım olan storyboard disiplininin tanımlanması, örneklerle açıklanması ve bu konunun derste işleneceği sürecin saptanması. 2. Hafta: Öğrencilerin seçecekleri filmsel konuların tartışılıp senaryo formatına uygulamaları. 3. Hafta: senaryoların storyboard diline aktarılması süreci: sinema dili, planlar, kamera hareketleri, filmsel süre ve kahramanların saptanması. 4. Hafta: ister desen ister fotoğraflarla konunun kahramanlarının, ortam ve nesnelerinin kesinleştirilmiş görüntülerinin senaryoya göre storyboard formatına uyarlanması. 5. Hafta: ilk 4 haftalık bilgi ve malzemeyle storyboard uygulamaları ve ses, müzik ve efektlerin storyboarda katılımı. 6. Hafta: Storyboad uygulamasında planların anlamı, dizilimi ve süreleri üzerinde çalışma. 7. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesi ve detaylandırılması. 8. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesine devam ve ANİMATİK sürecinin tanımlanması. (planların, fiks olarak, montaj, diyalog ve ses unsurlarıyla filmin gerçek zamanlamasına göre dizilimi hakkında) 9. Hafta: Öğrencilerin storyboard çalışmalarını, filmsel zaman ve diyalogların da katılımıyla ANİMATİK sürecine dönüştürmeleri. 10. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesi. 11. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesine devam. 12. Hafta: Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmeler. 13. Hafta. Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmelere devam. 14. Hafta: Yapılan çalışmaların sınıfta, öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Handouts would be given weekly. Harold Whitaker and Hohn Halas, Timing for animation Focal Press Marcie Begleiter, From Word To Image Peter Ettedgui, Production Design And Art Directiob Screencraft Focal Press Treasures of Disney Animation Art Abbeville Press Publishers |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimari tasarım, tasarım etkinlikleri ve araştırmaları için edindiği kuramsal /kavramsal ve kılgısal bilgiyi kullanır. | |
2) | Eleştirel düşünme yöntemlerini kullanarak tasarım problemlerinin çözümü için estetik, işlevsel ve yapısal gereklilikleri belirler, tanımlar ve etkin biçimde tartışır. | |
3) | Yapılaşmış çevrenin oluşumunda önemli girdiler olan toplumsal örüntüler ile kullanıcı gereksinmelerinin, değerlerinin ve davranışsal normların yerel, bölgesel, ulusal ve uluslararası ölçeklerdeki çeşitliliğinin farkında olur. | |
4) | Mimarlık alanında insan ve toplum odaklı, doğal ve yapılı çevreye duyarlı mimari tasarım yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olur. | |
5) | Mimarlık ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi anlama, işbirliği yapabilme, geniş kapsamlı proje geliştirebilme; bağımsız çalışmalarda ve grup çalışmalarında sorumluluk alma becerisine sahip olur. | |
6) | İnsan hakları ve toplumsal çıkarlar açısından sorumluluğunun bilincinde olarak, yapılaşmış çevrenin tasarımında, doğal ve kültürel değerlerin korunmasına önem verir. | |
7) | Mimarinin toplumsal, kültürel, çevresel konularını göz önünde tutarak, tasarım problemlerinin çözümünde, doğal ve yapay kaynakların kullanımında sürdürülebilirliğe önem verir. | |
8) | Mimarlık alanına ilişkin her türlü kavramsal ve kılgısal düşüncesini yazılı, sözlü ve görsel medyayı ve bilişim teknolojilerini kullanarak aktarabilir ve iletişim kurabilir | |
9) | Taşıyıcı sistem, yapı malzemeleri, bina servis sistemleri, yapım sistemleri, yaşam güvenliği gibi yapı teknolojisine yönelik teknik bilgileri anlama ve kullanabilme becerisi kazanır. | |
10) | Tasarım ve uygulama süreçlerinde yasal ve etik sorumluluklarının bilincinde olur. |