POV3437 StoryboardBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
POV3437 Hikaye Taslağı Bahar 2 2 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir hikaye panosu / storyboard, sinemasal bir çalışma (reel film, animasyon ya da reklam filmleri) projelendirilirken, çekimden önceki aşamadır. Desen ya da fotoğraf gibi çeşitli teknik ve yöntemlerle, filmi oluşturan planların tümünün filmin senaryo akışına göre düzenlenerek elde edilen teknik bir ön çalışmadır. Bir storyboard çalışması, sinemasal parametreler (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) mümkün olduğu kadar kesinleştirilerek, filmin çekimini taslak olarak görselleştirmek amacını güder. Storyboard aşaması, hareketli görüntüye dair teknik ve görsel bilgileri içerdiğinden çekim ekipleri arasındaki iletişimi, çekim sürecindeki kurmakta çok büyük rol oynar. Bu derste storyboard uygulamaları yapılacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Konsept görselleştirmek.
II. Görsel tasarım dilini anlamak ve uygulama becerisine sahip olmak.
III. Senaryo akışına göre taslak (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) oluştururup bunu doğru şekilde görsel olarak ifade edebilmek.
IV. Sektörün beklenti ve gereksinimlerini uygulama ve sunumda profosyonel bir yaklaşım ve farkli medya ve teknolojilerin becerikli kullanımı ile karşılamak.

Dersin İçeriği

1. Hafta: Başta animasyon sineması olmak üzere, reel film ve özellikle de reklam filmlerinin çalışılma aşamasında kaçınılmaz bir adım olan storyboard disiplininin tanımlanması, örneklerle açıklanması ve bu konunun derste işleneceği sürecin saptanması.
2. Hafta: Öğrencilerin seçecekleri filmsel konuların tartışılıp senaryo formatına uygulamaları.
3. Hafta: senaryoların storyboard diline aktarılması süreci: sinema dili, planlar, kamera hareketleri, filmsel süre ve kahramanların saptanması.
4. Hafta: ister desen ister fotoğraflarla konunun kahramanlarının, ortam ve nesnelerinin kesinleştirilmiş görüntülerinin senaryoya göre storyboard formatına uyarlanması.
5. Hafta: ilk 4 haftalık bilgi ve malzemeyle storyboard uygulamaları ve ses, müzik ve efektlerin storyboarda katılımı.
6. Hafta: Storyboad uygulamasında planların anlamı, dizilimi ve süreleri üzerinde çalışma.
7. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesi ve detaylandırılması.
8. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesine devam ve ANİMATİK sürecinin tanımlanması. (planların, fiks olarak, montaj, diyalog ve ses unsurlarıyla filmin gerçek zamanlamasına göre dizilimi hakkında)
9. Hafta: Öğrencilerin storyboard çalışmalarını, filmsel zaman ve diyalogların da katılımıyla ANİMATİK sürecine dönüştürmeleri.
10. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesi.
11. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesine devam.
12. Hafta: Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmeler.
13. Hafta. Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmelere devam.
14. Hafta: Yapılan çalışmaların sınıfta, öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Handouts would be given weekly.
Harold Whitaker and Hohn Halas, Timing for animation Focal Press
Marcie Begleiter, From Word To Image
Peter Ettedgui, Production Design And Art Directiob Screencraft Focal Press
Treasures of Disney Animation Art Abbeville Press Publishers
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İç mimarlık alanında ulusal ve uluslararası bağlamlarda farklı mekan kurguları, farklı kullanıcı grupları ve ihtiyaçlarına cevap verebilen tasarım, planlama ve uygulama etkinliklerinde bulunabilecek,
2) Gerçek fiziksel, sosyal ve ekonomik kısıtlar ve kullanıcı ihtiyaçları çerçevesinde toplanan veriyi analiz edebilecek, farklı bilgi ve düşüncelerle sentezleyebilecek ve bunları yaratıcı mekânsal çözümler üretmek üzere kullanabilecek,
3) Soyut ve somut kavramları kullanarak, yaratıcı, yenilikçi, estetik ve özgün mekânsal çözümler üretebilecek,
4) İç mimarlık alanının gerektirdiği çizim ve sunum teknolojilerinden en az bir tanesi yetkin olarak kullanabilecek,
5) İç mimarlık alanında yürüttüğü tasarım, uygulama ve araştırma calışmalarını raporlama, sunma ve bunları uzman yada uzman olmayan kişilere görsel, yazılı yada sözlü iletişim yöntemlerini kullanarak etkin ve doğru biçimde aktarma yetkinliğini kazanabilecek,
6) İç mimarlık alanında insan-çevre ilişkisini, kullanıcının sağlık ve güvenliğini ve evrensel tasarım ilkelerini benimseyip ön planda tutacak,
7) Toplumun sosyal ve kültürel haklarına, kültürel mirasa ve doğaya saygılı bir tasarım anlayışına ve bu konularda bilinçli karar verebilme yetisine sahip olabilecek,
8) İç mimarlık, tasarım ve sanat alanlarında ulusal ve uluslar arası değerlerin farkında, gelişmeleri takip eden ve bu alanlardaki etik ve estetik konularda bilgi sahibi olacak,
9) İç mimarlık alanındaki yasal düzenlemelere, standartlara ve ilkelere hâkim; ve mesleki etik, görev ve sorumluluklarının farkında olabilecek,