ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
POV3437 | Hikaye Taslağı | Bahar | 2 | 2 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. NAZLI EDA NOYAN CELAYİR |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bir hikaye panosu / storyboard, sinemasal bir çalışma (reel film, animasyon ya da reklam filmleri) projelendirilirken, çekimden önceki aşamadır. Desen ya da fotoğraf gibi çeşitli teknik ve yöntemlerle, filmi oluşturan planların tümünün filmin senaryo akışına göre düzenlenerek elde edilen teknik bir ön çalışmadır. Bir storyboard çalışması, sinemasal parametreler (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) mümkün olduğu kadar kesinleştirilerek, filmin çekimini taslak olarak görselleştirmek amacını güder. Storyboard aşaması, hareketli görüntüye dair teknik ve görsel bilgileri içerdiğinden çekim ekipleri arasındaki iletişimi, çekim sürecindeki kurmakta çok büyük rol oynar. Bu derste storyboard uygulamaları yapılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Konsept görselleştirmek. II. Görsel tasarım dilini anlamak ve uygulama becerisine sahip olmak. III. Senaryo akışına göre taslak (kadraj-kamera ve oyuncuların hareketleri- planların biribirlerine bağlanması-planların süreleri-ses bilgileri gibi..) oluştururup bunu doğru şekilde görsel olarak ifade edebilmek. IV. Sektörün beklenti ve gereksinimlerini uygulama ve sunumda profosyonel bir yaklaşım ve farkli medya ve teknolojilerin becerikli kullanımı ile karşılamak. |
1. Hafta: Başta animasyon sineması olmak üzere, reel film ve özellikle de reklam filmlerinin çalışılma aşamasında kaçınılmaz bir adım olan storyboard disiplininin tanımlanması, örneklerle açıklanması ve bu konunun derste işleneceği sürecin saptanması. 2. Hafta: Öğrencilerin seçecekleri filmsel konuların tartışılıp senaryo formatına uygulamaları. 3. Hafta: senaryoların storyboard diline aktarılması süreci: sinema dili, planlar, kamera hareketleri, filmsel süre ve kahramanların saptanması. 4. Hafta: ister desen ister fotoğraflarla konunun kahramanlarının, ortam ve nesnelerinin kesinleştirilmiş görüntülerinin senaryoya göre storyboard formatına uyarlanması. 5. Hafta: ilk 4 haftalık bilgi ve malzemeyle storyboard uygulamaları ve ses, müzik ve efektlerin storyboarda katılımı. 6. Hafta: Storyboad uygulamasında planların anlamı, dizilimi ve süreleri üzerinde çalışma. 7. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesi ve detaylandırılması. 8. Hafta: Storyboard çalışmasının geliştirilmesine devam ve ANİMATİK sürecinin tanımlanması. (planların, fiks olarak, montaj, diyalog ve ses unsurlarıyla filmin gerçek zamanlamasına göre dizilimi hakkında) 9. Hafta: Öğrencilerin storyboard çalışmalarını, filmsel zaman ve diyalogların da katılımıyla ANİMATİK sürecine dönüştürmeleri. 10. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesi. 11. Hafta: Storyboard’ın animatik formatında geliştirilmesine devam. 12. Hafta: Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmeler. 13. Hafta. Animatik çalışmaları üzerine sınıfın da katılımıyla kritikler ve düzeltmelere devam. 14. Hafta: Yapılan çalışmaların sınıfta, öğrencilerle birlikte değerlendirilmesi. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
Ders Notları / Kitaplar: | Handouts would be given weekly. Harold Whitaker and Hohn Halas, Timing for animation Focal Press Marcie Begleiter, From Word To Image Peter Ettedgui, Production Design And Art Directiob Screencraft Focal Press Treasures of Disney Animation Art Abbeville Press Publishers |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |