DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP1611 | Etkili İletişim Becerileri | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Hibrit |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi FIRAT KARA |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. NEBİ CEYLAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı iletişim temel kavramları ve modellerini tanımlamak; yeni iletişim teknolojilerini incelemek; öğrencilere kişiler arası iletişim, ekip çalışması, problem çözme stratejileri ve iletişimdeki etik konular ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Öğrenciler etkili iletişimin doğasını ve önemini anlar 2. Öğrenci etkili iletişimdeki kavramlar, teoriler ve araştırma bulguları hakkında bilgi edinecektir. 3. Öğrenciler hangi davranışların içinde bulundukları ilişkileri olumsuz, hangilerinin olumlu etkilediğini belirler 4. Öğrenciler insanların iletişimini etkileyen psikolojik, sosyal, kültürel ve dilsel faktörleri belirler, açıklar ve analiz eder 5. Öğrenciler insan iletişim sürecinin şu alanlarına özgü becerileri tanımlar ve uygular: algı, empati, dinleme ve çatışma yönetimi. 6. Öğrenciler sağlıklı bir iletişim iklimine katkıda bulunan faktörleri belirler 7. Öğrenciler kişilerarası ilişkilerin çeşitli aşamalarını belirler 8. Öğrenciler sözlü iletişimi kullanmanın değerini ve zorluklarını belirler 9. Öğrenciler etkili iletişimin gerçekleştiği çeşitli bağlamları (arkadaşlık, aile vb.) anlayacaktır 10. Öğrenciler kendi iletişim davranışlarını ve başkalarının davranışlarını gözlemleme, analiz etme ve eleştirme becerilerini geliştirir. |
İletişimin Tanımı ve Önemi, İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri, İletişimin, İletişimin Türleri: Yazılı İletişim, İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim Konu anlatımı, Görsel İletişim ve Kitle İletişimi Örgütsel İletişim ve İletişimin Engelleri Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: anlatım, okuma, grup çalışması, örnek inceleme, problem çözme, ,tartışma, gözlemdir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse Giriş | |
2) | Etkili İletişimin Doğasını ve Önemini Tanımlamak: Modeller ve Mitler | |
3) | İletişimin Öğeleri ve İletişim Düzeyleri | |
4) | İletişimin Türleri: Sözlü İletişim | |
5) | İletişimin Türleri: Yazılı İletişim | |
6) | İletişimin Türleri: Sözsüz İletişim | |
7) | Görsel İletişim ve Kitle İletişimi | |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Örgütsel İletişim | |
10) | İletişimin Engelleri | |
11) | Dinleme Becerisi | |
12) | Empati ve İletişim Beden Dili | |
13) | Tutumlar ve Sosyal Etkiler ve İkna Edici İletişim | |
14) | Kişilerarası İletişim Çatışmaları ve Çatışma Yönetimi |
Ders Notları / Kitaplar: | 1.Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli İletişim Becerileri: Anlamak, Anlatmak, Anlaşmak, Ankara, Nobel Yayınevi, 2020. 2.Zuhal Baltaş, Acar Baltaş, Renkli Resimlerle Bedenin Dili, 53.B. İstanbul, Remzi Kitabevi, 2019. 3. Müjde Ker Dinçer, İletişimin Kalbi Sözsüz İletişim Becerileri, Ankara, Nobel Yayınevi, 2015.. 4.Nazife Küçükaslan, Etkili İletişim Teknikleri, Bursa, Ekin Yayınevi, 2014 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 4 | 52 |
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 115 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak. | 4 |
2) | Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak. | 4 |
3) | Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak. | 4 |
4) | Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak. | 4 |
5) | En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek. | 4 |
6) | Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak. | 4 |
7) | Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek. | 3 |
8) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. | 3 |
9) | Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak. | 3 |
10) | Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak. | 3 |
11) | Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek. | 3 |