REKLAMCILIK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
GEP0433 | Özel Amaçlı İngilizce II | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | GE-Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi BURCU ALARSLAN ULUDAŞ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin amacı öğrencilere, kendi konu alanlarında araştırma yapmaları ve kapsamlı bir yazı yazmaları için gerekli becerileri kazandırmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu derste başarılı olan öğrenciler 1. bilinmeyen kelimeleri bağlamdan tahmin etmek 2. karmaşık cümle yapıları ve akademik ifadeler kullanmak 3.Öğrenci özerkliğini gösterecek 4.Hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kuracak 5.Akademik topluluğun kurallarını tanıyacak 6.Kendi konu alanlarında kapsamlı bir yazı üretecek |
CEFR C Seviyesi tanımına dayalı ESP dil becerileri. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri: ders anlatımı, uygulama, bireysel çalışma, grup çalışması, teknoloji destekli öğrenme ve dijital kaynakların kullanımıdır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin gerekliliklerine, dönemlik ders planına, değerlendirme sistemine ve materyallerine giriş | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
2) | Genişletilmiş yazma ve araştırmaya giriş | |
3) | Odaklanma geliştirmek | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
4) | Fikirlerinizi desteklemek için kanıt kullanma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
5) | Projenizi yapılandırma ve bilgi bulma | |
6) | Projenizdeki bilgilere başvurma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
7) | Projenizi geliştirin | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
8) | Ara Sınav Haftası | |
9) | Girişler ve Sonuçlar | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
10) | Tanımlamalar | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
11) | Veri ve çizimleri dahil etme | |
12) | Yazılı çalışmanızı düzenleme | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
13) | Konferans sunumlarına hazırlanma | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
14) | Konferans sunumları | Dönemlik ders planında yazılıdır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Compiled Materials, OUP and CUP materials, and Internet sources |
Diğer Kaynaklar: | Stated in the syllabus. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
Ödev | 2 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 | 5 |
Ödevler | 2 | 15 | 30 |
Küçük Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak | 3 |
2) | Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek | 3 |
3) | Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek | 3 |
4) | Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek | 1 |
5) | Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek | 5 |
6) | Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek | 3 |
7) | Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak | 2 |
8) | Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek | 2 |