ALD5006 Aile ve Çocuk HukukuBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ALD5006 Aile ve Çocuk Hukuku Bahar 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hukuk, Psikoloji, PDR
Dersin Amacı: Bu ders, aile ve çocuk hukukunun temel ilkelerini, ulusal ve uluslararası mevzuatı, çocuk hakları sözleşmelerini, koruyucu ve önleyici hukuki mekanizmaları incelemeyi amaçlar. Aynı zamanda boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konuların hukuki ve toplumsal yansımaları ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

Aile ve çocuk hukukunun temel kavramlarını açıklar.

Türk Medeni Hukuku çerçevesinde aile ilişkilerini analiz eder.

Uluslararası çocuk hakları sözleşmelerini yorumlar (BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi, İstanbul Sözleşmesi).

Çocuk koruma sistemi ve kurumlar arası işleyişi açıklar.

Boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konularda hukuki süreçleri değerlendirir.

Çocuk istismarı ve ihmali durumlarında hukuki yükümlülükleri tanımlar.

Çocuk adalet sistemi kapsamında çocukların korunması ve haklarına dair uygulamaları analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu ders aile ve çocuk hukuku hakkında kapsamlı bilgi, velayet edinme ve boşanma konularını ele almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yok
2) Aile ve çocuk hukukuna giriş: Kavramsal ve tarihsel çerçeve Yok
3) Türk Medeni Hukukunda aile yapısı, evlenme, boşanma, mal rejimi Yok
4) Velayet, vesayet, nafaka: Hukuki düzenlemeler Yok
5) Evlat edinme ve koruyucu aile uygulamaları Yok
6) Uluslararası sözleşmeler: BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi Yok
7) Çocuk koruma kanunu (5395 SK) ve koruyucu/önleyici tedbirler Yok
8) Aile mahkemeleri ve çocuk mahkemelerinin yapısı Yok
9) Ara sınav Yok
10) Çocuk istismarı ve ihmali: Hukuki tanım, bildirim yükümlülüğü Yok
11) Çocukların dinlenme ve ifade özgürlüğü hakkı Yok
12) Mülteci ve göçmen çocukların hukuki statüsü Yok
13) Dijital ortamda çocuk hakları: Siber zorbalık, dijital mahremiyet Yok
14) Genel tekrar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türk Medeni Kanunu

5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu

BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme

N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku

G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama

Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar
Diğer Kaynaklar: Türk Medeni Kanunu

5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu

BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme

N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku

G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama

Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 594

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.