DİJİTAL OYUN TASARIMI | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ALD5006 | Aile ve Çocuk Hukuku | Bahar | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Hukuk, Psikoloji, PDR |
Dersin Amacı: | Bu ders, aile ve çocuk hukukunun temel ilkelerini, ulusal ve uluslararası mevzuatı, çocuk hakları sözleşmelerini, koruyucu ve önleyici hukuki mekanizmaları incelemeyi amaçlar. Aynı zamanda boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konuların hukuki ve toplumsal yansımaları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Aile ve çocuk hukukunun temel kavramlarını açıklar. Türk Medeni Hukuku çerçevesinde aile ilişkilerini analiz eder. Uluslararası çocuk hakları sözleşmelerini yorumlar (BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi, İstanbul Sözleşmesi). Çocuk koruma sistemi ve kurumlar arası işleyişi açıklar. Boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konularda hukuki süreçleri değerlendirir. Çocuk istismarı ve ihmali durumlarında hukuki yükümlülükleri tanımlar. Çocuk adalet sistemi kapsamında çocukların korunması ve haklarına dair uygulamaları analiz eder. |
Bu ders aile ve çocuk hukuku hakkında kapsamlı bilgi, velayet edinme ve boşanma konularını ele almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yok |
2) | Aile ve çocuk hukukuna giriş: Kavramsal ve tarihsel çerçeve | Yok |
3) | Türk Medeni Hukukunda aile yapısı, evlenme, boşanma, mal rejimi | Yok |
4) | Velayet, vesayet, nafaka: Hukuki düzenlemeler | Yok |
5) | Evlat edinme ve koruyucu aile uygulamaları | Yok |
6) | Uluslararası sözleşmeler: BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi | Yok |
7) | Çocuk koruma kanunu (5395 SK) ve koruyucu/önleyici tedbirler | Yok |
8) | Aile mahkemeleri ve çocuk mahkemelerinin yapısı | Yok |
9) | Ara sınav | Yok |
10) | Çocuk istismarı ve ihmali: Hukuki tanım, bildirim yükümlülüğü | Yok |
11) | Çocukların dinlenme ve ifade özgürlüğü hakkı | Yok |
12) | Mülteci ve göçmen çocukların hukuki statüsü | Yok |
13) | Dijital ortamda çocuk hakları: Siber zorbalık, dijital mahremiyet | Yok |
14) | Genel tekrar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Türk Medeni Kanunu 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar |
Diğer Kaynaklar: | Türk Medeni Kanunu 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 594 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak. | |
2) | Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. | |
3) | Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. | |
4) | Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. | |
5) | Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. | |
6) | Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. | |
7) | Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
8) | Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. | |
9) | Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. | |
10) | Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. | |
11) | Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. | |
12) | Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |