ALD5006 Aile ve Çocuk HukukuBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FOTOĞRAF VE VİDEOÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FOTOĞRAF VE VİDEO
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ALD5006 Aile ve Çocuk Hukuku Güz 3 0 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Hukuk, Psikoloji, PDR
Dersin Amacı: Bu ders, aile ve çocuk hukukunun temel ilkelerini, ulusal ve uluslararası mevzuatı, çocuk hakları sözleşmelerini, koruyucu ve önleyici hukuki mekanizmaları incelemeyi amaçlar. Aynı zamanda boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konuların hukuki ve toplumsal yansımaları ele alınacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler:

Aile ve çocuk hukukunun temel kavramlarını açıklar.

Türk Medeni Hukuku çerçevesinde aile ilişkilerini analiz eder.

Uluslararası çocuk hakları sözleşmelerini yorumlar (BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi, İstanbul Sözleşmesi).

Çocuk koruma sistemi ve kurumlar arası işleyişi açıklar.

Boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konularda hukuki süreçleri değerlendirir.

Çocuk istismarı ve ihmali durumlarında hukuki yükümlülükleri tanımlar.

Çocuk adalet sistemi kapsamında çocukların korunması ve haklarına dair uygulamaları analiz eder.

Dersin İçeriği

Bu ders aile ve çocuk hukuku hakkında kapsamlı bilgi, velayet edinme ve boşanma konularını ele almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş Yok
2) Aile ve çocuk hukukuna giriş: Kavramsal ve tarihsel çerçeve Yok
3) Türk Medeni Hukukunda aile yapısı, evlenme, boşanma, mal rejimi Yok
4) Velayet, vesayet, nafaka: Hukuki düzenlemeler Yok
5) Evlat edinme ve koruyucu aile uygulamaları Yok
6) Uluslararası sözleşmeler: BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi Yok
7) Çocuk koruma kanunu (5395 SK) ve koruyucu/önleyici tedbirler Yok
8) Aile mahkemeleri ve çocuk mahkemelerinin yapısı Yok
9) Ara sınav Yok
10) Çocuk istismarı ve ihmali: Hukuki tanım, bildirim yükümlülüğü Yok
11) Çocukların dinlenme ve ifade özgürlüğü hakkı Yok
12) Mülteci ve göçmen çocukların hukuki statüsü Yok
13) Dijital ortamda çocuk hakları: Siber zorbalık, dijital mahremiyet Yok
14) Genel tekrar Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Türk Medeni Kanunu

5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu

BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme

N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku

G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama

Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar
Diğer Kaynaklar: Türk Medeni Kanunu

5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu

BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme

N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku

G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama

Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 42 588
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 594

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi.
2) Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
3) Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi.
4) Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek.
5) Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi.
6) Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi.
7) Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek.
8) Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi.
9) Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi.
10) Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi.
11) Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi.
12) Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi.
13) Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi.
14) İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma.