FOTOĞRAF VE VİDEO | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ALD5006 | Aile ve Çocuk Hukuku | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ARZU BUYRUK GENÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Hukuk, Psikoloji, PDR |
Dersin Amacı: | Bu ders, aile ve çocuk hukukunun temel ilkelerini, ulusal ve uluslararası mevzuatı, çocuk hakları sözleşmelerini, koruyucu ve önleyici hukuki mekanizmaları incelemeyi amaçlar. Aynı zamanda boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konuların hukuki ve toplumsal yansımaları ele alınacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Aile ve çocuk hukukunun temel kavramlarını açıklar. Türk Medeni Hukuku çerçevesinde aile ilişkilerini analiz eder. Uluslararası çocuk hakları sözleşmelerini yorumlar (BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi, İstanbul Sözleşmesi). Çocuk koruma sistemi ve kurumlar arası işleyişi açıklar. Boşanma, velayet, nafaka, evlat edinme gibi konularda hukuki süreçleri değerlendirir. Çocuk istismarı ve ihmali durumlarında hukuki yükümlülükleri tanımlar. Çocuk adalet sistemi kapsamında çocukların korunması ve haklarına dair uygulamaları analiz eder. |
Bu ders aile ve çocuk hukuku hakkında kapsamlı bilgi, velayet edinme ve boşanma konularını ele almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Yok |
2) | Aile ve çocuk hukukuna giriş: Kavramsal ve tarihsel çerçeve | Yok |
3) | Türk Medeni Hukukunda aile yapısı, evlenme, boşanma, mal rejimi | Yok |
4) | Velayet, vesayet, nafaka: Hukuki düzenlemeler | Yok |
5) | Evlat edinme ve koruyucu aile uygulamaları | Yok |
6) | Uluslararası sözleşmeler: BM Çocuk Hakları Sözleşmesi, Lanzarote Sözleşmesi | Yok |
7) | Çocuk koruma kanunu (5395 SK) ve koruyucu/önleyici tedbirler | Yok |
8) | Aile mahkemeleri ve çocuk mahkemelerinin yapısı | Yok |
9) | Ara sınav | Yok |
10) | Çocuk istismarı ve ihmali: Hukuki tanım, bildirim yükümlülüğü | Yok |
11) | Çocukların dinlenme ve ifade özgürlüğü hakkı | Yok |
12) | Mülteci ve göçmen çocukların hukuki statüsü | Yok |
13) | Dijital ortamda çocuk hakları: Siber zorbalık, dijital mahremiyet | Yok |
14) | Genel tekrar | Yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Türk Medeni Kanunu 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar |
Diğer Kaynaklar: | Türk Medeni Kanunu 5395 Sayılı Çocuk Koruma Kanunu BM Çocuk Haklarına Dair Sözleşme N. Akyüz (2019). Çocuk Hakları ve Hukuku G. Başcı, F. Doğan (2022). Aile Hukuku ve Uygulama Güncel Yargıtay kararları ve içtihatlar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 | 588 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 594 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fotoğraf ve video mecraları hakkında bilgi sahip olmak ve bu mecraların temel, orta ve ileri düzey teknik becerisi. | |
2) | Fotoğraf ve videonun kuramları, kavramları ve kullanımlarını anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
3) | Fotoğraf ve videonun kullanım alanlarında teorik bilgiyi kullanma becerisi. | |
4) | Fotoğraf ve video hakkındaki teorik ve pratik çalışmaların tarihsel literatürünü tanımak ve değerlendirebilmek. | |
5) | Fotoğraf ve video projelerine ilişkin problem çözme becerisi. | |
6) | Fotoğraf ve videodaki özel ve yeni oluşan gereksinimlere yenilikçi karşılıklar üretme becerisi. | |
7) | Görsel kültürde görüntünün rolünü ve potansiyelini anlamak ve değerlendirmek. | |
8) | Fotoğraf ve video görüntüleri aracılığıyla ayırt edici biçimde iletişim kurma becerisi. | |
9) | Görüntünün üretim sonrası süreçleri hakkında deneyim ve bu bilgi aracılığı ile yaratıcı sonuçlar geliştirme becerisi. | |
10) | Medya içerisinde fotoğraf ve videonun üretim, dağıtım ve kullanım süreçleri hakkında bilgi ve bu süreçlere katılma becerisi. | |
11) | Görsel kültürdeki küresel, bölgesel ve yerel sorunsalları anlama, analiz etme ve değerlendirme becerisi. | |
12) | Kamu iletişiminin amaçları hakkında bilgi ve bu amaçlara gözle görülür bir katkı sağlama becerisi. | |
13) | Yaratıcılığı disiplinlerarası metodlar ile geliştirip projeler gerçekleştirme becerisi. | |
14) | İletişim, sanat ve teknolojinin kesişim noktalarına dair genel kültür kazanma. |