ECE4050 Teaching Children’s RightsBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE4050 Çocuk Haklarının Öğretimi Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü:
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: - Cocuk haklarina iliskin yasal duzenlemeler hakkinda bilgilendirilmek
- Cocuk haklarinda gunumuze gelisin surecindeki iliskileri kurabilecek tarihsel gelismeleri bilmek
-Ana temalar ve arastirmalari kullanarak cocuk haklarina iliskin yaklasimlarin gizlu ve zayif yonlerini belirleyebilmek
-Cocuk haklari ve vatandaslik hakalri arasindaki iliskiyi anlamak
- Cocuk haklari ve genel olarak gelisim arasinda baglanti kurabilmek

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Dersin İçeriği

Bu ders BM'nin 1989 cocuk haklari sozlesmesine odaklasarak enternasyonal linsan haklari hukunundaki cocuk haklarini tanitacak ve elestirel bir gozle inceleyecektir. Ders sozlesmede korunmasi gereken haklari sistematik bir bicimde inceleyecek, klasik ve modern cocuk ve insan haklari teorilerini tanitacak, ve cocuk haklarinin felsefik temellerini irdeleyecektir. Ders cocuk haklarini, ,cocuk ve toplum basinda ele alarak daha genis bir teorik perspektifte inceleyecektir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı
2) Çocuklar, Uluslararası İnsan Hakları Hukuku ve Çocukluk Çalışmaları Uluslararası Çocuk Hakları Hukuku – Paternalizm ile Kurtuluş, Güçlendirme ve Eylemlilik Arasında Anlatım, Tartışma
3) Katılım Hakkı Tartışma, Okuma
4) Çocukların Vatandaşlık Hakları ve Sözleşmenin İsteğe Bağlı İletişim Protokolü Grup Çalışması, İş Birliğine Dayalı Öğrenme, Örnek Olay İnceleme
5) Çocuğun Yüksek Yararı İlkesi Okuma, Soru-Cevap
6) Çocuğun Ailesi – Haklar ve Sorumluluklar Tartışma, Eleştirel Düşünme, İş Birliğine Dayalı Öğrenme
7)
8) Bedensel Ceza Tartışma
9) Okul Ortamı ve Eğitim Hakkı Eleştirel Düşünme, Tartışma, Okuma
10) Çocuk Sağlığı ve Sağlık Hakkı Okuma, Anlatım
11) Çocuk Adaleti Konuk/Uzman Daveti
12) Marjinlerdeki Çocuklar Tartışma, Eleştirel Düşünme
13) Uygulamada Çocuk Hakları Okuma, Anlatım, Grup Çalışması
14) Mesleğe dair yansıtmalar ve düşünceler Tartışma

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: There is no set text book. The course will be based on a series of articles and texts, which will be provided via Its Learning (virtual learning environment) at the start of the academic year.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak 2
2) Reklamcılık, İkna Edici İletişim, Marka Yönetimi gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
3) Reklamcılık alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek
4) Reklamcılık alanındaki yenilikleri takip edebilmek ve yorumlayabilmek
5) Alanda merak ettikleri konu doğrultusunda bilimsel bir bakış açısı sergileyebilmek
6) Geliştirdikleri bilimsel bakış açısı ile alanın ihtiyaçlarını ve sorunlarını çözebilmek
7) Reklamcılık alanında yer alan tüm dinamikleri tanımak ve anlamak
8) Pratik alanda reklamcılık açısından karşılaşılan sorunları analiz ederek, çözümler üretebilmek