PAZARLAMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3001 | Genç Çocuklar İçin Dil, Edebiyat ve Edebiyat | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Amaçlar: 1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması 2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi 3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması 4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması 5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması 6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi 7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi 8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi 9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması 10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma 11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda ogrenciler bunlari yapabilecekler 1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması 2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi 3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması 4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması 5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması 6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi 7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi 8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi 9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması 10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma 11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı |
Geleneksel çocuk edebiyatı türleri, resimli kitaplar, şiir ve tekerlemeler, kurgu, ve bilgilendirici kitaplar; çocuk edebiyatının gelişimi; çocuk edebiyatı türlerinin çocukların gelişimine katkıları; çocukların nitelikli çocuk kitaplarıyla tanıştırma; çocuk edebiyatı ile ilgili temel referans araçları ve seçim kılavuzları; çocuklara edebiyat türleriyle öğretilebilecek değerler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Lukens, R. j., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2012). A critical handbook of children's literature. Boston, MA: Allyn & Bacon. Course Readings: Joan Glazer & Cyndi Giorgis, (2004). Literature for Young Children, 5th Ed. Prentice-Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text Book • Lynch-Brown, C., Tomlinson, C. M., & Short, K. G. (2011). Essentials of children's literature. Boston, MA: Allyn & Bacon |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 8 | 10 | 80 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
3) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
4) | Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
5) | Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir. | |
6) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | |
7) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
8) | Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |