ECE3001 Language, Arts and Literature for Young ChildrenBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİL VE KONUŞMA TERAPİSİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3001 Genç Çocuklar İçin Dil, Edebiyat ve Edebiyat Bahar
Güz
2 2 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Amaçlar:
1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması
2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi
3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması
4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması
5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması
6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi
7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi
8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi
9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması
10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma
11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda ogrenciler bunlari yapabilecekler
1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması
2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi
3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması
4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması
5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması
6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi
7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi
8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi
9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması
10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma
11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı

Dersin İçeriği

Geleneksel çocuk edebiyatı türleri, resimli kitaplar, şiir ve tekerlemeler, kurgu, ve bilgilendirici kitaplar; çocuk edebiyatının gelişimi; çocuk edebiyatı türlerinin çocukların gelişimine katkıları; çocukların nitelikli çocuk kitaplarıyla tanıştırma; çocuk edebiyatı ile ilgili temel referans araçları ve seçim kılavuzları; çocuklara edebiyat türleriyle öğretilebilecek değerler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lukens, R. j., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2012). A critical handbook of children's
literature. Boston, MA: Allyn & Bacon.

Course Readings: Joan Glazer & Cyndi Giorgis, (2004). Literature for Young Children, 5th Ed. Prentice-Hall.
Diğer Kaynaklar: Optional Text Book • Lynch-Brown, C., Tomlinson, C. M., & Short, K. G. (2011). Essentials of children's
literature. Boston, MA: Allyn & Bacon

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 10 80
Arazi Çalışması 3 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 8 48
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki teorik ve metodolojik yaklaşımları, kanıt-temelli ilkeleri ve bilimsel literatürü uygulamalarında sistematik olarak kullanmak.
2) Birey, aile ve toplumun sağlığının korunması, iyileştirilmesi ve geliştirilmesi için teorik ve uygulama bilgisine sahip olmak.
3) Dil ve Konuşma Terapisi alanındaki uygulama ve araştırmalarda bilişim ve sağlık teknolojilerini kullanmak.
4) Farklı ortamlarda, danışanları ve iş arkadaşlarıyla etkili profesyonel ilişkilerin başlatılması için etkin bir şekilde iletişim kurmak.
5) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim ve işbirliği gerçekleştirebilmek.
6) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak.
7) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek.
8) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak.
9) Sağlık bilimlerine yönelik veritabanları ve bilgi kaynaklarında literatür taraması yapmak, bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak.
10) Diğer terapistlerin yetiştirilmesi, sağlık profesyonellerinin ve bireylerin eğitilmeleri için sorumluluk almak ve tüm süreçlere aktif bir şekilde katılmak.
11) Terapi uygulamalarını, içinde bulunduğu toplumun kültürel farklılıklarını ve bu toplum içindeki farklı grupların farklı sağlık ihtiyaçlarını da dikkate alarak gerçekleştirmek.