ECE3001 Language, Arts and Literature for Young ChildrenBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYONÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE3001 Genç Çocuklar İçin Dil, Edebiyat ve Edebiyat Güz 2 2 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Amaçlar:
1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması
2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi
3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması
4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması
5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması
6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi
7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi
8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi
9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması
10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma
11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Dersin sonunda ogrenciler bunlari yapabilecekler
1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması
2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi
3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması
4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması
5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması
6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi
7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi
8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi
9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması
10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma
11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı

Dersin İçeriği

Geleneksel çocuk edebiyatı türleri, resimli kitaplar, şiir ve tekerlemeler, kurgu, ve bilgilendirici kitaplar; çocuk edebiyatının gelişimi; çocuk edebiyatı türlerinin çocukların gelişimine katkıları; çocukların nitelikli çocuk kitaplarıyla tanıştırma; çocuk edebiyatı ile ilgili temel referans araçları ve seçim kılavuzları; çocuklara edebiyat türleriyle öğretilebilecek değerler.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Lukens, R. j., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2012). A critical handbook of children's
literature. Boston, MA: Allyn & Bacon.

Course Readings: Joan Glazer & Cyndi Giorgis, (2004). Literature for Young Children, 5th Ed. Prentice-Hall.
Diğer Kaynaklar: Optional Text Book • Lynch-Brown, C., Tomlinson, C. M., & Short, K. G. (2011). Essentials of children's
literature. Boston, MA: Allyn & Bacon

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 8 10 80
Arazi Çalışması 3 8 24
Sınıf Dışı Ders Çalışması 6 8 48
Sunum / Seminer 1 2 2
Proje 1 3 3
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 201

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak.
2) Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek.
3) Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak.
4) Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak.
5) Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek.
6) Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek.
7) Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek.
8) Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek.
9) Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek.
10) Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek.
11) Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek.
12) Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak.