YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ECE3001 | Genç Çocuklar İçin Dil, Edebiyat ve Edebiyat | Bahar Güz |
2 | 2 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. SEDA SARAÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Amaçlar: 1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması 2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi 3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması 4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması 5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması 6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi 7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi 8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi 9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması 10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma 11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Dersin sonunda ogrenciler bunlari yapabilecekler 1.Değişik türdeki çocuk kitaplarının tanınması 2. Belirli kitapların kalitesi ve uygunluğunu değerlendirmek için çocuk kitaplarındaki edebi ve artistik elementlerin bilinmesi 3. Çocuk edebiyatında referans kaynakların kullanılması 4. Çocukların hayatında edebiyatın etkisinin incelenmesi; kişisel ve akademik amaçlarla çocukların edebiyatla tanıştırılması 5. Çocuk edebiyatında sosyal çokkültürlü ve uluslar arası konulara aşina olunması 6. Genç yetişkin ve erken çocukluk dönemine ilişkin edebiyatın öğretilmesi 7. Okuduğunu anlama ve akıl yürütme becerilerini geliştiren edebi aktivitelerin değerlendirilmesi 8. Küçük çocuklara uygun edebi eserlerin seçilmesi 9. Çocuk edebiyatında gelişimsel olarak uygun ders planlarının oluşturulması 10. Okul öncesinde edebiyat için uygun sınıf ortamı oluşturma 11. Çocuk edebiyatı ve teknoloji kullanımı |
Geleneksel çocuk edebiyatı türleri, resimli kitaplar, şiir ve tekerlemeler, kurgu, ve bilgilendirici kitaplar; çocuk edebiyatının gelişimi; çocuk edebiyatı türlerinin çocukların gelişimine katkıları; çocukların nitelikli çocuk kitaplarıyla tanıştırma; çocuk edebiyatı ile ilgili temel referans araçları ve seçim kılavuzları; çocuklara edebiyat türleriyle öğretilebilecek değerler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
3) | ||
4) | ||
5) | ||
6) | ||
7) | ||
8) | ||
9) | ||
10) | ||
11) | ||
12) | ||
13) | ||
14) |
Ders Notları / Kitaplar: | Lukens, R. j., Smith, J. J., & Coffel, C. M. (2012). A critical handbook of children's literature. Boston, MA: Allyn & Bacon. Course Readings: Joan Glazer & Cyndi Giorgis, (2004). Literature for Young Children, 5th Ed. Prentice-Hall. |
Diğer Kaynaklar: | Optional Text Book • Lynch-Brown, C., Tomlinson, C. M., & Short, K. G. (2011). Essentials of children's literature. Boston, MA: Allyn & Bacon |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Uygulama | 8 | 10 | 80 |
Arazi Çalışması | 3 | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 6 | 8 | 48 |
Sunum / Seminer | 1 | 2 | 2 |
Proje | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |