ECE1003 Theories of Child Development IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMENLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ECE1003 Çocuk Gelişimi Kuramları I Bahar 3 0 3 8

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. SEDA SARAÇ
Opsiyonel Program Bileşenleri: YOk
Dersin Amacı: 1. Cocugun dogusundan ilk 8 yasina kadar olan fiziksel, bilissel ve sosyal gelisimini cesitli teoriler isiginda tanimlamak.
2. Gelsisimin farkli teorilerle ele alinisini anlamak.
3. Bilissel, davranissal ve psikosoyal gelisimde genetik ve cevresel faktorlerin rolunu anlamak
4. Sosyo-kulturel faktorlerin gelisim uzerindeki etkisini makrodan mikro sistemlere tanimlamak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Öğrenciler yeteneği eleştirel ve analitik düşünme ve ders bilgileri ve geçmiş deneyimlerini kullanarak çocuk gelişiminde sorunlar hakkında mantıklı akıl gösterecektir yas 0 ile 8 arasi .
2. Öğrenciler teori ve pratik arasındaki bir anlayış göstermek ve gelsisimin farkli teorilerle ele alinisini anlamak
3. Öğrenciler çocuk gelişimi hakkında bilgi için kullanılan bilimsel yöntemler bir anlayış gösterecektir .
4. Öğrenciler sağlıklı büyümesi için önemli çocukluk döneminde vücutta ve beyinde temel fiziksel değişiklikler faktörleri anlayacaksınız ve genetik ve cevresel faktorleri anlayacaksiniz .
5. Piagetci ve Bilgi İşlem bakış açıları ve sağlıklı büyüme için önemli etkenlerden çocukluk döneminde bilişsel değişiklikler anlayacaksınız .
6. Öğrenciler sağlıklı büyümesi için önemli çocukluk döneminde sosyal ve duygusal değişimleri ve faktörleri anlamak olacaktır .

Dersin İçeriği

Bu giris dersi cocuk gelisimini multidisipliner perpektifte ele almaktadir. Cocuk gelisimi hem teorik hem de pratik anlamda multikulturel perpspektifte ele alinmistir. Ders sifir sekiz yas cocuk gelisimini tarihsel ve bilimsel anlamda ele almaktadir. Gelisim biyolojik, psikiolojik ve sosyo-kulturel boyutta ele alinmaktadir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
3)
4)
5)
6)
7)
8)
9)
10)
11)
12)
13)
14)

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early
childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC:
NAEYC. (ISBN 13: 978-1-928896-64-7)
Diğer Kaynaklar: McDevitt, T. M. & Ormrod, J. E. (2010). Child development an education. Upper Saddle River, NJ: Merrill/Prentice Hall.
Copple, C. & Bredekamp, S. (2008). Developmentally appropriate practice in early
childhood programs serving children from birth through age 8. (3rd. ed.). Washington, DC:
NAEYC. (ISBN 13: 978-1-928896-64-7)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 6 10 60
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 10 1 10
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 149

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Okul öncesi eğitimde temel kavram, fikir ve uygulamalarını bilmek, bilimsel olarak yorumlayabilmek ve eleştirel bir şekilde değerlendirebilmektir. 5
2) 0-66 ay grubu çocukların gelişim ve öğrenme özelliklerini tanımak, bu özelliklere etki eden faktörleri bilmek, anlamak ve bu özellikleri eğitim sürecine yansıtabilmektir. 5
3) Okul öncesi eğitim için gerekli olan içerik, pedagojik ve meslek bilgisine ulaşmayı bilmek, bu bilgiyi elde etmek ve onu kullanabilmektir. 3
4) 0-66 ay grubu çocukların çok boyutlu gelişimleri göz önünde tutularak bilgi, beceri ve davranışların, anlamlı ve yaşama uyarlanabilir bir şekilde çocuklara öğretilmesi potansiyelini oluşturmaktır. 3
5) Her bir çocuk için esnek, bireyselleştirmeye uygun okulöncesi eğitim programları, öğretim yaklaşım, yöntem ve teknikleri ile öğrenme ortamları geliştirmeyi, kullanmayı ve değerlendirmeyi bilmektir.
6) Okul öncesi eğitime uygun ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ve araçlarını bilmek, bunları geliştirmek ve kullanabilmektir. 3
7) Çocuklar, aileler ve toplumdaki bireyler ile olumlu, destekleyici ve yapıcı ilişkiler geliştirerek onların gelişim süreçlerine katkı sağlayacak projeler geliştirebilmek ve uygulayabilmektir.
8) Okul öncesi eğitimi farklı programlar ve farklı yaş gruplarıyla çalışma bilgi ve deneyimine sahip olmaktır.
9) Okul öncesi eğitimi alanında gelişim ve yenilikleri takip ederek, bilgi ve becerilerini güncelleştirerek ve mesleki bilgi-beceri anlamında kendini yenilemektir.
10) Okul öncesi eğitimcisi olarak diğer kişi ve kurumlarla işbirliği içinde okulöncesi eğitimi ve önemi konusunda toplumu bilinçlendirme bilgi ve becerisine sahip olmaktır.
11) Okul öncesi eğitimde karşılaşılan sorunları tanımlayabilmek, bu sorunlar üzerindeki düşüncelerini ve çözüm önerilerini bilimsel verilerle destekleyerek paylaşabilmek ve bu sorunların çözümlerine yönelik projelerde sorumluluk alıp etkin bir şekilde çalışabilmektir.
12) Okul öncesi eğitimcisi olarak alanıyla ilgili görev, hak ve sorumluluklara ilişkin yasa, yönetmelik, mevzuatları bilmek ve onlara uygun davranmaktır.
13) Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere sahip olmaktır.
14) Farklı kültürleri tanımak, saygı duymak, bireysel ve kültürel farklılıklara duyarlı olmaktır.
15) Bilişim ve iletişim teknolojileri alanlarında yetkin olmak ve bunları mesleğinde etkili olarak kullanabilmektir.
16) İngilizceyi okul öncesi eğitimi alanında iletişim, bilgi paylaşımı, mesleki gelişim alanlarında etkin kullanabilmektir.