ELT4006 American LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
BANKACILIK VE SİGORTACILIK (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4006 Amerikan Edebiyatı Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: 1. Öğrenciler; Realizm, Modernizm ve Post-modernizm etkileriyle birlikte 19. yüzyıl Amerikan Edebiyatından itibaren hikayenin gelişimini tanımlayabilirler.
2. Öğrenciler; her yazarın yazındaki amaç ve kullanımına göre biçemin nasıl değiştiğini fark edip analiz edebilirler.
3. Öğrenciler; geçerli edebi terimleri, akımları, eğilimleri, türleri ve metnin genel yapısını bilirler.
4. Öğrenciler edebi analiz yazabilirler.
5. Öğrenciler; sınıfta tartışılan metinleri yorumlar, değerlendirir ve karşılaştırabilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Her yazarın amaç ve kullanımına göre biçemin değişimini görmek

2. Yazarın kısa hikaye türüne yaklaşımını belirlemek

Dersin İçeriği

Bu ders, 19. yuzyıl Amerikan Edebiyatını Realizm, Modernizm, ve post-modernizmin Amerikadaki etkilerinin kısa hikaye edebi metin turunde gelişiminin incelenmesini kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Hawthorne “Young Goodman Brown” p.639-48; Poe “Fall of the House of Usher” and “The Philosophy of Composition” p.1264-77, 1659-60
3) Hawthorne “The Birthmark” p.648-660; Poe “The Purloined Letter” p.1278-90
4) Melville “Bartleby, the Scrivener” p.1085-1111
5) Clemens (i.e. Twain) “The Notorious Jumping Frog of Calaveras County” and “The Invalid’s Story” p.300-9
6) Tolstoy “The Death of Ivan Ilych” p.1452-91 9 Chopin “The Story of an Hour” p.297-9; Gilman “The Yellow Wallpaper” p.597-608
7) Crane “The Open Boat” p.379-396 Cather “Paul’s Case” p.235-49
8) Conrad “Heart of Darkness” p.310-333 Conrad “Heart of Darkness” p.333-70
9) Arasınav
10) Joyce “The Dead” p.755-84; Woolf “Kew Gardens” 1603-8 Faulkner “A Rose for Emily” and “Barn Burning” p.520-7, 535-47
11) Hemingway “Hills Like White Elephants” p.661-665 (extra credit for finding and reading “A Clean Well-Lighted Place”)
12) Baldwin “Sonny’s Blues” p.37-59 and Hurston “The Conscience of the Court” p.682-92 Carver “Cathedral” p.206-216
13) Bradbury “The Veldt” p.155-65; Le Guinn “The Ones Who Walk Away from Omelas” p.862-6 O’Connor “Good Country People” p.1212-26
14) Walker “Everyday Use” p.1512-8; Kincaid “Girl” p.828-9 Garcia Marquez “The Handsomest Drowned Man in the World” p.585-9
15) Danticat “A Wall of Fire Rising” p.417-28

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition
Diğer Kaynaklar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Derse Özgü Staj 4 12 48
Ödevler 4 12 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bankacılık ve Sigortacılık mesleklerinin temel kavramlarını anlama becerisine sahip olmak ve çalışma hayatında etkin bir şekilde kullanabilir.
2) Mesleği ile ilgili konularda, ferdi ve gerektiğinde ekip halinde çalışma becerisine sahip olmak ve sektörü ile ilgili yenilikleri takip ederek uygulayabilmek.
3) Çalıştıkları sektörde hukuki sorumlulukları yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayacak bilgi ve donanıma sahip olmak.
4) Ülke ekonomisi ve işletmeler açısından, bankacılık ve sigortacılığın önemini anlamak ve doğru ifade edebilmek.
5) Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar kullanarak, mesleği ile ilgili çalışmalar yapabilmek, bilgi depolayabilmek ve bu bilgiyi yerinde ve etkin kullanabilmek.
6) Günlük ticari faaliyetlerde sorunlara karşı pratik çözüm bulmak ve doğru karar verme becerisini kazandırmak.
7) Bankacılık ve sigortacılık sektöründe ve genel olarak da finans sektöründe sorumluluk üstlenebilmek ve yasal şartları sağladıktan sonra kendi adına işyeri açıp, çalıştırabilecek niteliklere sahip olmak.
8) Banka ve sigorta ile ilgili muhasebe işlemlerini yapabilme yeterliliğine sahip olmak.
9) İş yaşamında, etkin iletişim kuran ve ikna becerisine sahip, müşteri ilişkilerini etkin kurabilecek yeterliliğe sahip olmak.
10) Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden- sonuç ilişkisine göre değerlendirebilmek, hangi bilgiyi, nerede, ne zaman ve nasıl kullanacağını bilen, meslek elemanı niteliğine sahip olmak.