Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Giriş |
|
2) |
Hawthorne “Young Goodman Brown” p.639-48; Poe “Fall of the House of Usher” and “The Philosophy of Composition” p.1264-77, 1659-60 |
|
3) |
Hawthorne “The Birthmark” p.648-660; Poe “The Purloined Letter” p.1278-90 |
|
4) |
Melville “Bartleby, the Scrivener” p.1085-1111 |
|
5) |
Clemens (i.e. Twain) “The Notorious Jumping Frog of Calaveras County” and “The Invalid’s Story” p.300-9 |
|
6) |
Tolstoy “The Death of Ivan Ilych” p.1452-91
9 Chopin “The Story of an Hour” p.297-9; Gilman “The Yellow Wallpaper” p.597-608
|
|
7) |
Crane “The Open Boat” p.379-396
Cather “Paul’s Case” p.235-49
|
|
8) |
Conrad “Heart of Darkness” p.310-333
Conrad “Heart of Darkness” p.333-70
|
|
9) |
Arasınav |
|
10) |
Joyce “The Dead” p.755-84; Woolf “Kew Gardens” 1603-8
Faulkner “A Rose for Emily” and “Barn Burning” p.520-7, 535-47
|
|
11) |
Hemingway “Hills Like White Elephants” p.661-665 (extra credit for finding and reading “A Clean Well-Lighted Place”) |
|
12) |
Baldwin “Sonny’s Blues” p.37-59 and Hurston “The Conscience of the Court” p.682-92
Carver “Cathedral” p.206-216
|
|
13) |
Bradbury “The Veldt” p.155-65; Le Guinn “The Ones Who Walk Away from Omelas” p.862-6
O’Connor “Good Country People” p.1212-26
|
|
14) |
Walker “Everyday Use” p.1512-8; Kincaid “Girl” p.828-9
Garcia Marquez “The Handsomest Drowned Man in the World” p.585-9
|
|
15) |
Danticat “A Wall of Fire Rising” p.417-28 |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|