ELT4006 American LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4006 Amerikan Edebiyatı Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: 1. Öğrenciler; Realizm, Modernizm ve Post-modernizm etkileriyle birlikte 19. yüzyıl Amerikan Edebiyatından itibaren hikayenin gelişimini tanımlayabilirler.
2. Öğrenciler; her yazarın yazındaki amaç ve kullanımına göre biçemin nasıl değiştiğini fark edip analiz edebilirler.
3. Öğrenciler; geçerli edebi terimleri, akımları, eğilimleri, türleri ve metnin genel yapısını bilirler.
4. Öğrenciler edebi analiz yazabilirler.
5. Öğrenciler; sınıfta tartışılan metinleri yorumlar, değerlendirir ve karşılaştırabilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Her yazarın amaç ve kullanımına göre biçemin değişimini görmek

2. Yazarın kısa hikaye türüne yaklaşımını belirlemek

Dersin İçeriği

Bu ders, 19. yuzyıl Amerikan Edebiyatını Realizm, Modernizm, ve post-modernizmin Amerikadaki etkilerinin kısa hikaye edebi metin turunde gelişiminin incelenmesini kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Hawthorne “Young Goodman Brown” p.639-48; Poe “Fall of the House of Usher” and “The Philosophy of Composition” p.1264-77, 1659-60
3) Hawthorne “The Birthmark” p.648-660; Poe “The Purloined Letter” p.1278-90
4) Melville “Bartleby, the Scrivener” p.1085-1111
5) Clemens (i.e. Twain) “The Notorious Jumping Frog of Calaveras County” and “The Invalid’s Story” p.300-9
6) Tolstoy “The Death of Ivan Ilych” p.1452-91 9 Chopin “The Story of an Hour” p.297-9; Gilman “The Yellow Wallpaper” p.597-608
7) Crane “The Open Boat” p.379-396 Cather “Paul’s Case” p.235-49
8) Conrad “Heart of Darkness” p.310-333 Conrad “Heart of Darkness” p.333-70
9) Arasınav
10) Joyce “The Dead” p.755-84; Woolf “Kew Gardens” 1603-8 Faulkner “A Rose for Emily” and “Barn Burning” p.520-7, 535-47
11) Hemingway “Hills Like White Elephants” p.661-665 (extra credit for finding and reading “A Clean Well-Lighted Place”)
12) Baldwin “Sonny’s Blues” p.37-59 and Hurston “The Conscience of the Court” p.682-92 Carver “Cathedral” p.206-216
13) Bradbury “The Veldt” p.155-65; Le Guinn “The Ones Who Walk Away from Omelas” p.862-6 O’Connor “Good Country People” p.1212-26
14) Walker “Everyday Use” p.1512-8; Kincaid “Girl” p.828-9 Garcia Marquez “The Handsomest Drowned Man in the World” p.585-9
15) Danticat “A Wall of Fire Rising” p.417-28

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition
Diğer Kaynaklar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Derse Özgü Staj 4 12 48
Ödevler 4 12 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.