ELT4006 American LiteratureBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar İLETİŞİM VE TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
İLETİŞİM VE TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
ELT4006 Amerikan Edebiyatı Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA POLAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: 1. Öğrenciler; Realizm, Modernizm ve Post-modernizm etkileriyle birlikte 19. yüzyıl Amerikan Edebiyatından itibaren hikayenin gelişimini tanımlayabilirler.
2. Öğrenciler; her yazarın yazındaki amaç ve kullanımına göre biçemin nasıl değiştiğini fark edip analiz edebilirler.
3. Öğrenciler; geçerli edebi terimleri, akımları, eğilimleri, türleri ve metnin genel yapısını bilirler.
4. Öğrenciler edebi analiz yazabilirler.
5. Öğrenciler; sınıfta tartışılan metinleri yorumlar, değerlendirir ve karşılaştırabilirler.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Her yazarın amaç ve kullanımına göre biçemin değişimini görmek

2. Yazarın kısa hikaye türüne yaklaşımını belirlemek

Dersin İçeriği

Bu ders, 19. yuzyıl Amerikan Edebiyatını Realizm, Modernizm, ve post-modernizmin Amerikadaki etkilerinin kısa hikaye edebi metin turunde gelişiminin incelenmesini kapsar.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Hawthorne “Young Goodman Brown” p.639-48; Poe “Fall of the House of Usher” and “The Philosophy of Composition” p.1264-77, 1659-60
3) Hawthorne “The Birthmark” p.648-660; Poe “The Purloined Letter” p.1278-90
4) Melville “Bartleby, the Scrivener” p.1085-1111
5) Clemens (i.e. Twain) “The Notorious Jumping Frog of Calaveras County” and “The Invalid’s Story” p.300-9
6) Tolstoy “The Death of Ivan Ilych” p.1452-91 9 Chopin “The Story of an Hour” p.297-9; Gilman “The Yellow Wallpaper” p.597-608
7) Crane “The Open Boat” p.379-396 Cather “Paul’s Case” p.235-49
8) Conrad “Heart of Darkness” p.310-333 Conrad “Heart of Darkness” p.333-70
9) Arasınav
10) Joyce “The Dead” p.755-84; Woolf “Kew Gardens” 1603-8 Faulkner “A Rose for Emily” and “Barn Burning” p.520-7, 535-47
11) Hemingway “Hills Like White Elephants” p.661-665 (extra credit for finding and reading “A Clean Well-Lighted Place”)
12) Baldwin “Sonny’s Blues” p.37-59 and Hurston “The Conscience of the Court” p.682-92 Carver “Cathedral” p.206-216
13) Bradbury “The Veldt” p.155-65; Le Guinn “The Ones Who Walk Away from Omelas” p.862-6 O’Connor “Good Country People” p.1212-26
14) Walker “Everyday Use” p.1512-8; Kincaid “Girl” p.828-9 Garcia Marquez “The Handsomest Drowned Man in the World” p.585-9
15) Danticat “A Wall of Fire Rising” p.417-28

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition
Diğer Kaynaklar: Bausch, Richard and R.V. Cassill ed., The Norton Anthology of Short Fiction 7th edition

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 3 % 10
Ödev 2 % 30
Sunum 1 % 20
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Derse Özgü Staj 4 12 48
Ödevler 4 12 48
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 142

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişimin görsel alanı üzerinde tasarım odaklı uygulama yapabilme yetisini kazandırmak.
2) Görsel iletişime yönelik kavramsal tabanlı tasarım çözümleri önerebilme ve bütüncül bakış açısı oluşturabilme becerisini geliştirmek.
3) Tasarım sürecini, verilen problemin analizinden çözümlerin önerilmesi ve sonuçlandırma anına kadar yönetebilme yetisini kazandırmak.
4) Tasarımda yaratıcı yaklaşımın, yaratıcı düşünme ve üretme süreçlerinin becerisini kazandırmak.
5) Görsel iletişimin temel mecralarına (basılı, hareketli ve etkileşimli) hakim olarak, ortamlar arası bağlantılar kurabilme yetisini kazandırmak.
6) İletişim problemlerinin, görsel ortamlardaki karşılıklarının tasarım odaklı çözümlemelerini gerçekleştirebilme ve uygulayabilme becerisini kazandırmak.
7) Görsel iletişim mecralarında tasarımların sonuçlandırılması ve son ürüne dönüştürülebilmesi için gerekli operasyon ve uygulama bilgilerini edindirmek.
8) Tasarımda güncel olan ve sürekli bir değişime sahip olan estetik anlayışları ve güncel olayları takip edebilme, bunları özgün olarak değerlendirebilme yetisini kazandırmak.
9) Karmaşıklaşan iletişim kanallarına, gelişen bilgi teknolojilerine ve tasarım yazılımlarına adapte olabilme, takip edebilme ve kullanabilme yetilerini geliştirmek.
10) Görsel İletişimin ve tasarımın tarihsel köklerini ve düşünsel temellerini anlayabilmek için gerekli teorik bilgileri kazandırmak.
11) Bir tasarım projesinin zaman yönetimini gerçekleştirebilme yetisini kazandırmak.
12) Grup çalışması, liderlik özelliği ve bireysel özelliklerini gruba zenginlik olarak katabilme becerilerini geliştirmek.
13) Görsel iletişim mecralarına yönelik tasarım çalışmalarını kompozisyonel çözümler ve estetik beceriler ile gerçekleştirmek için gerekli yetileri kazandırmak.
14) Global ve lokal görsel iletişim ürünlerine ve aynı zamanda kendi çalışmalarına yönelik akademik, entellektüel ve eleştirel bakış açısı oluşturabilme yetisini geliştirmek. 3