İŞLETME (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
ISL5926 | İşletme ve Yönetimde Güncel Yaklaşımlar | Güz Bahar |
3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | |
Dersin Koordinatörü: | Dr. BURÇAK VATANSEVER DURMAZ |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi PERİHAN TUĞÇE ASLAN Dr. Öğr. Üyesi EBRU BEYZA BAYARÇELİK Doç. Dr. HATİCE NECLA KELEŞ Dr. Öğr. Üyesi OKAN YAŞAR Dr. Öğr. Üyesi İLKAY TURAN Dr. Öğr. Üyesi MUSTAFA SUNDU Prof. Dr. SAİT GÜRBÜZ Dr. Öğr. Üyesi BURCU ÖZGE ÖZASLAN ÇALIŞKAN Arş.Gör. ABDULLAH KIRAY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Küresel rekabet ortamında organizasyonlarda görev yapan yöneticilerin işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmesinde,köklü değişimlere neden olan güncel yaklaşımları bilerek ve uygulayarak hareket etmelerinin önemini vurgulamak,Gerek iş dünyasında gerekse akademik alanda sıkça ele alınan ve örgütsel hedeflere ulaşmada önemli bir yere sahip olan çağdaş yönetimsürecindeki güncel yaklaşımları incelemek |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; "1. Yönetim ve Organizasyon bilimine ait terimleri açıklar. " "2. Klasik, neoklasik ve modern yönetim düşünce akımlarını açıklar. " "3. Yönetim fonksiyonlarını bilir. " "4. Yeni yönetim tekniklerini bilir. " "5. Organizasyonu oluşturan unsurları bilir ve açıklar. " "6. Organizasyonu çeşitli temellere göre bölümlere ayırır. " "7. Örgüt şeması hazırlayabilir. " "8. Yeni organizasyon model ve tekniklerini bilir. " |
"Küresel rekabet ortamında organizasyonlarda görev yapan yöneticilerin ve işletmelerin varlıklarını devam ettirebilmesinde, köklü değişimlere neden olan güncel yaklaşımlar anlatılır ve uygulayarak hareket etmelerinin önemini vurgulanır. Gerek iş dünyasında gerekse akademik alanda sıkça ele alınan ve örgütsel hedeflere ulaşmada önemli bir yere sahip olan çağdaş yönetim sürecindeki güncel yaklaşımlar detaylı olarak incelenir. " |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Yönetim Düşüncesi Uygulamalarının Gelişimi | |
2) | Klasik, Neoklasik, Modern, Modern Sonrası Yönetim Yaklaşımları | |
3) | Stratejik Yönetim | |
4) | Stratejik Ortaklıklar ve Çok Uluslu Şirketler | |
5) | Örgüt Yapısının Değişimine Yönelik Teknikler (Kıyaslama, Temel Yetenek, Dış Kaynak Kullanımı, Küçülme, Yalın Yönetim) | |
6) | Liderlik | |
7) | Sanal Örgütler | |
8) | Öğrenen Örgütler | |
9) | Yaratıcılık ve Yaratıcılık Yönetimi | |
10) | Kriz Yönetimi | |
11) | Zaman ve Stres Yönetimi | |
12) | Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
13) | Ödev Sunum | |
13) | Sürdürülebilirlik ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk | |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınevi, 2015.Özer, Mehmet Akifvd., 21.Yüzyılın Modern YönetimiİçinGeleceğe Yön Veren Yönetim Teorileri, Gazi Kitabevi, 2013.Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız, Çağdaş Yönetim Bilimi,Beta Yayınevi, 2017.Ders için gerekli olan makale, not v.b. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılacaktır |
Diğer Kaynaklar: | Koçel,Tamer, İşletme Yöneticiliği, Beta Yayınevi, 2015.Özer, Mehmet Akifvd., 21.Yüzyılın Modern YönetimiİçinGeleceğe Yön Veren Yönetim Teorileri, Gazi Kitabevi, 2013.Saruhan, Şadi Can ve Müge Leyla Yıldız, Çağdaş Yönetim Bilimi,Beta Yayınevi, 2017.Ders için gerekli olan makale, not v.b. Öğretim Üyesi tarafından paylaşılacaktır |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Uygulama | 12 | 36 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 117 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 |
Final | 1 | 3 |
Toplam İş Yükü | 201 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyinde alınan işletme bilgilerinin yüksek lisans ile genişletilmesi, | |
2) | İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavramak ve bilgi ve becerilerini değerlendirmek, | |
3) | İşletme alanında uzmanlık düzeyinde kazanılan bilgi ve becerilerin teorik ve pratik alanda kullanılması, | |
4) | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak işletme alanında uzmanlık gerektiren sorunların analizi, | |
5) | Problem çözme ve sonuçlarının değerlendirilmesi, çözüm yolları geliştirilmesi, bağımsız işletme alanında bir sorun değerlendirilmesi, | |
6) | İşletme alanında öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirmek, | |
7) | Eleştirel bakış açısıyla işletme alanı ile ilgili bilgileri değerlendirmek, | |
8) | Yazılı, sözlü ve görsel sunumlar aracılığıyla alanında ve dışındaki gruplara işletme alanında bireysel çalışmalar sunmak ve son gelişmeleri sistematik olarak sunmak, | |
9) | Eleştirel bir bakış açısıyla toplumsal ilişkiler ve normları incelendiğinde etkili ilişkileri, ekip çalışması uygulanarak risk ve işletmecilik alanında değişimi yönetmek, ve bu sosyal ilişkilerin sürdürülmesi yeteneğine sahip eğitim liderleri geliştirmek, | |
10) | İşletme ve yönetim alanlarında sorunlarını çözmek için strateji, politika ve uygulama planları geliştirmek ve kalite süreçlerine göre sonuçları değerlendirmek, |