SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STT5888-1 | Yüksek Lisans Tezi | Güz | 0 | 0 | 0 | 20 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | Graduate |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. BARIŞ BOZKURT |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin seçilen bir alanda literatür taraması yapması ve araştırma problemini incelemesi hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Yüksek lisans tezi için bilimsel araştırma yapılacak problemi tanımlamak 2. Araştırma konusunda literatürde mevcut olan çözümleri bulmak 3. Araştırma konusundaki mevcut çözümleri kıyaslamak 4. Araştırma problemini inceleyerek katkı yapılabilecek alanların tespiti 5. Güçlü, bağımsız ve etik sorumluluklarının bilincinde araştırma yapmak konularında yeterlilik kazanırlar. |
Yüksek lisans tezi, teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra gerçekleştirilen bağımsız araştırma çalışmalarına bağlı özgün bir çalışmadır. Tez çalışması belirli bir araştırma konusuna yönelik olup bölümdeki bir akademisyen tarafından yönlendirilir. Danışmanlık gereği öğrencilere literatür ile ilgili bilgiler, uğraşılan konu ile ilgili çözüme uygun yönlendirme, araştırmada etik kurallar hakkında destek sağlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Problem tanımı | |
2) | Problem tanımı | |
3) | Problem tanımı | |
4) | Problem tanımı | |
5) | Problem tanımı | |
6) | Literatür taraması | |
7) | Literatür taraması | |
8) | Literatür taraması | |
9) | Literatür taraması | |
10) | Literatür taraması | |
11) | Mecvut çalışmaların incelenmesi | |
12) | Mecvut çalışmaların incelenmesi | |
13) | Mecvut çalışmaların incelenmesi | |
14) | Mecvut çalışmaların incelenmesi | |
15) | Mecvut çalışmaların incelenmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 16 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Proje | 16 | 47 | 752 |
Toplam İş Yükü | 752 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ses Teknolojisi problemlerini belirlemek, ifade etmek ve çözmek için müzik üretimi ve mühendislik konuları hakkında yeterli altyapıya sahip olmak. | 3 |
2) | Uygun analiz ve modelleme teknikleri seçip uygulayarak problemleri tanımlamak, ifade etmek ve çözmek. | 3 |
3) | Gerçekçi kısıtlar (tasarımın doğasına özgü olarak ekonomik, çevresel, sosyal, sanatsal, sağlık ve emniyet gibi konular olabilir) altında tanımlanmış ihtiyaçları karşılayacak bir sistem, bileşen ya da sürecin var olan tasarımını gerçekleştirmek ya da baştan tasarlamak için gerekli yetiye sahip olmak. | 3 |
4) | Ses teknolojisi alanında yenilikçi ve güncel teknikler, beceriler, bilgi teknolojileri ve modern araçlarını seçmek, uyarlamak ve kullanmak. | 3 |
5) | Deney tasarlamak ve yapmanın yanı sıra gerekli veriyi toplamak, analiz etmek ve yorumlamak, ve bu bilgiyi tasarımı geliştirmek için kullanmak. | 2 |
6) | Bireysel olduğu kadar farklı disiplinlerden oluşan takımlar içinde diğerleriyle işbirliği yaparak çalışabilmek. | 2 |
7) | Yaşam boyu ögrenmenin gerekliliğini fark etmek ve öğrenmeye devam etmenin yanı sıra teknolojik çevredeki değişimlere uyum sağlayabilmek. | 1 |
8) | Profesyonel ve etik sorumlulukların farkında olmaya ek olarak işçilerin sağlığının, çevre ve iş emniyetinin bilincinde olmak. | 2 |
9) | Proje, risk, idare gibi iş hayatı uygulamalarının yanı sıra girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir gelişim hakkında bilgi sahibi olmak. | 1 |