SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZSİZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STT5061 | Elektronik Müzik | Güz | 3 | 0 | 3 | 12 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL BARKIN ENGİN Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN DENEÇ |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Dersin ana amacı öğrenciye etkileşimli ses tasarımı kavramlarını tanıtmaktır. Etkileşimli ses tasarımı teknikleri obje tabanlı programlama dilleri ile uygulanacak, estetik temeller ise tarihsel araştırma ve çağdaş ses sanatları analizleri ile oluşturulacaktır. Etkileşimli ses tasarımı temelleri uygulamalar ve tasarım projeleri ile değerlendirilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Ses sanatları ve etkileşim kavramlarını analiz eder. II. Dijital sesin prensiplerini tanımlar. III. Etkileşim tasarımı yaratmak üzere kullanılan obje tabanlı programlama dilleri kavramlarını değerlendirir. IV. Obje tabanlı programlama dilleri ile ses sentezleme uygular. V. Sentezleme ve işleme uygulamaları amaçlı etkileşimli ses tasarımı programları yaratır. VI. Sonik kompozisyonlar besteler. VII. Sonik kompozisyonları estetik açıdan değerlendirir. |
Etkileşimli Ses Tasarımına Giriş, Ses ve Akustik Temelleri, Elektronik Müzik Tarihi, Dijital Ses Temelleri, Obje tabanlı programlama diline giriş: Max MSP, Max and MSP’de temel kod grameri, Ses sentezleme tekniklerine giriş, Additive Synthesis, Genlik Modulasyonu, Tremolo & Ring Modulasyonu, Frekans Modulasyonu ve Vibrato, Subtractive Synthesis, Dalga şekillendirme, Kayıt & Çalma, Canlı giriş & Canlı giriş işleme, Döngüler ile çalışmak, Örnekleme, Delay & Feedback Lines Tasarımı, Chorus, Flanging and Comb Filtering Tasarımı, Ses Prodüksiyonu: Ableton Live, Avid Pro Tools HD ve Waves Plug‐in’leri, MIDI mapping, Obje kütüphanesi geliştirme, FFT: Frekans düzleminde ses işleme, Granuler Sentez, Polifonik Sentez. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etkileşimli Ses Tasarımına Giriş | |
2) | Ses ve Akustik Temelleri Elektronik Müzik Tarihi | |
3) | Dijital Ses Temelleri Obje tabanlı programlama diline giriş: Max MSP | |
4) | Max and MSP’de temel kod grameri | |
5) | Max and MSP’de temel kod grameri (devam) | |
6) | Ses sentezleme tekniklerine giriş Additive Synthesis | |
7) | Genlik Modulasyonu Tremolo & Ring Modulasyonu Frekans Modulasyonu ve Vibrato | |
8) | Arasınav, Subtractive Synthesis Dalga şekillendirme Kayıt & Çalma Canlı giriş & Canlı giriş işleme | |
9) | Döngüler ile çalışmak. Örnekleme. | |
10) | Delay & Feedback Lines Tasarımı Chorus, Flanging and Comb Filtering Tasarımı | |
11) | Ses Prodüksiyonu: Ableton Live, Avid Pro Tools HD ve Waves Plug‐in’leri. | |
12) | MIDI mapping Obje kütüphanesi geliştirme | |
13) | FFT: Frekans düzleminde ses işleme Granuler Sentezç Polifonik Sentez. | |
14) | Proje değerlendirmeleri. Genel tekrar. |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Electronic music and sound design: theory and practice with Max/MSP, Alessandro Cipriani ISBN: 8890548401 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 119 |
Sunum / Seminer | 1 | 5 |
Ödevler | 6 | 31 |
Toplam İş Yükü | 197 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |