SES TEKNOLOJİLERİ (TÜRKÇE, TEZLİ, CAZ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
STT5031 | Çok Kanallı Miksaj | Güz | 3 | 0 | 3 | 8 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANSÜSTÜ |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi YAHYA BURAK TAMER |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi CEMAL BARKIN ENGİN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | Bu ders, müzikal post-prodüksiyonun temel safhalarından biri olan çok kanallı miksaj evresini, estetik ve teknik açılardan incelemektedir. Donanım ve yazılım bilgilerine ek olarak, audio tabanlı kulak eğitimi, stil analizi ve yaratıcı teknik strateji geliştirme de odaklanacak konular arasında yer almaktadır. Öğrencilerin miksaj konusuna analitik, fakat aynı zamanda kişisel bir yaklaşım geliştirmeleri hedeflenmektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Tarihi ve çağdaş miksaj stil ve tekniklerini bilir. II. Audio donanım ve yazım becerilerini geliştirir. III. Miksleri spektral, dinamik ve boyutsal olarak analiz eder. IV. Audio düzeltme ve restorasyon becerilerini geliştirir. V. Hedef piyasa tabanlı prodüksiyon stratejileri geliştirir. VI. Farklı teknik şartlar altında çalışabilir. VII. Bireysel ve kolektif iş akışı ve planlamasına uyum sağlar. |
Miksaja giriş: Tarihsel bir genel bakış, Kurulum, sinyal akışı ve organizasyon, Spektral ses işleme: Filtreler ve eşitleme teknikleri, Dinamik ses işleme: Kompresörler, limitörler, exnader, noise gate ve de-esser, Zaman tabanlı ses işleme: Reverb, delay ve diğer modülasyon efektleri, Diğer sinyal işleme araçları ve yazılım otomasyonu, İleri sinyal işleme metotları: Paralel ve side chain kompresyon, doğuşkan ekleme, re-amp ve audio değiştirme, Şan miksajı, Davul miksajı, Diğer enstrüman miksaj yaklaşımları, Stilistik miksaj konseptleri, Monitörler, metreler ve teslim formatları, Uzamsal miksaj. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Miksaja giriş: Tarihsel bir genel bakış | |
2) | Kurulum, sinyal akışı ve organizasyon | |
3) | Spektral ses işleme: Filtreler ve eşitleme teknikleri. | |
4) | Dinamik ses işleme: Kompresörler, limitörler, exnader, noise gate ve de-esser. | |
5) | Zaman tabanlı ses işleme: Reverb, delay ve diğer modülasyon efektleri | |
6) | Diğer sinyal işleme araçları ve yazılım otomasyonu | |
7) | İleri sinyal işleme metotları: Paralel ve side chain kompresyon, doğuşkan ekleme, re-amp ve audio değiştirme | |
8) | Arasınav, audio restorasyon araçları | |
9) | Şan miksajı | |
10) | Davul miksajı | |
11) | Diğer enstrüman miksaj yaklaşımları | |
12) | Stilistik miksaj konseptleri | |
13) | Monitörler, metreler ve teslim formatları | |
14) | Uzamsal miksaj |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | Mixing Audio: Concepts, Practices and Tools, Ray Izhaki ISBN: 0240520688 The Mixing Engineer's Handbook, Bobby Owsinski ISBN: 1598632515 F.Alton Everest, Critical Listening Skills for Audio Professionals ISBN-13: 978-1598630237 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 15 | % 10 |
Ödev | 1 | % 15 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 15 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 15 | 53 |
Uygulama | 7 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 72 |
Toplam İş Yükü | 195 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |