LOG4743 Information Systems for Logistics ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar SAHNE SANATLARIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
SAHNE SANATLARI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG4743 Lojistik Yönetiminde Bilişim Sistemleri Bahar
Güz
3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: UE yardımcı kaynak materyali
Dersin Amacı: Bu ders modern iş ortamında Yönetim Bilgi Sistemleri temel kavramlarını bir giriş sağlar.Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yeni trendleri ve yenilikleri de tartışılmıştır. Öğrenciler bu kurs sırasında yeni bir e-ticaret iş planı / fikir oluşturmak bekleniyor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri (IS / IT) için temel terminoloji aşina olun.
II. Lojistik işletmelerinde bilgi sistemlerinin önemi.
III. Etik, gizlilik, güvenlik ve bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi görebilmek.
IV. Veri, bilgi, bilgi ve veri yönetim sistemleri tanımlamak
V. Bir DBMS kullanarak çalışan bir veritabanı oluşturmak.
VI. Telekomünikasyon teknolojisi tanımlayabilmek.
VII. E-ticaret, e-iş ve yeni iş tanımlayın.
VIII. Lojistik süreçleri ile e-ticaret süreçleri ilişkilendirebilrmek.

Dersin İçeriği

Derste temel bilişim sistemleri ve teknolojileri tartışılacak, ayrıca lojistik yönetiminde bilişim sistemleri ve teknolojilerinin önemi üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri nedir? Web taraması
2) Bilgi sistemlerinin stratejik önemi ve yeni iş uygulamaları Web taraması
3) Veri nedir? Veritabanı, yazılım ve donanım uygulamaları
4) Veritabanı yönetim sistemi uygulaması PC Lab uygulaması
5) Ağ yapıları ve telekomünikasyon sistemleri
6) Internet nedir? Internet protokolü nedir?
7) E-Ticaret ve yeni iş modelleri web taraması
8) 3.Nesil ve 4.Nesil uygulamalar
9) Konu tekrarı
10) Lojistik süreçlerinde bilgi sistemlerinin kullanımı
11) Bilgi sistemlerinin karar vermedeki kullanımları
12) Bilgi sistemlerinde etik, bilgi güvenliği ve internet kullanım protokollerinin önemi.
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haag, S. and Cummings, M., Information System Essentials, 3rd Ed. McGraw-Hill, 2009.
Diğer Kaynaklar: Introduction to Information Systems, by R. K. Rainer and C. G. Cegielski, Wiley, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 6 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 1 1
Uygulama 2 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 91
Sunum / Seminer 1 1
Proje 7 22
Ara Sınavlar 1 2
Juri 1 2
Toplam İş Yükü 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Sahne sanatları (oyunculuk, dans, müzik vs.) alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanarak alanına özgü kuramsal, tarihsel, estetik bilgiye sahip olurlar. 2
2) Sanat kültürü ve estetik konularına ilişkin bilgiye sahip olurlar ve kendi alanlarında, kuram ve uygulama bütünlüğü sağlarlar. 2
3) Sahne sanatları konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkındadır. 2
4) Sahne sanatları konusunda soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir. 1
5) Alanında başarıyla iş yürütebilecek duyarlılığa sahiptir. 3
6) Yerelden evrensele çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir. 3
7) Sahne sanatları alanının ilişkili olduğu disiplinler konusunda bilgi sahibi olurlar ve alanının içindeki alt disiplinlerin etkileşimini değerlendirebilirler. 2
8) Sanatsal eleştiri yöntemleri konusunda bilgi sahibi olarak çok boyutlu algılayabilme tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirirler. 3
9) Alanı ile ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirebilirler ve kendi çalışmalarını eleştirel yöntemler kullanarak sorgulayabilirler. 1
10) Kendi alanları ile ilgili İngiliz dilindeki kaynakları izler ve kendi alanlarında yabancı meslektaşlarıyla iletişim kurabilirler. 1
11) Sahne sanatları alanı konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkına vararak soyut ve somut kavramları yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilirler. 3
12) İnterdisipliner sanat anlayışı çerçevesinde özgün yapıtlar ortaya koyabilirler. 2
13) Sahne Sanatları programı ve içinde bulunan birimler çerçevesinde, alanında evrensel platformda yer alabilecek donanıma sahip bireyler haline gelirler. 3
14) Sahne Sanatları Programı bünyesinde, çalışılan alana göre; oyunculuk ve müzikal tiyatro alanında yetkin teknik bilgiye sahip olurlar. 2
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3