YENİ MEDYA | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG4743 | Lojistik Yönetiminde Bilişim Sistemleri | Bahar Güz |
3 | 0 | 3 | 7 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | UE yardımcı kaynak materyali |
Dersin Amacı: | Bu ders modern iş ortamında Yönetim Bilgi Sistemleri temel kavramlarını bir giriş sağlar.Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yeni trendleri ve yenilikleri de tartışılmıştır. Öğrenciler bu kurs sırasında yeni bir e-ticaret iş planı / fikir oluşturmak bekleniyor. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri (IS / IT) için temel terminoloji aşina olun. II. Lojistik işletmelerinde bilgi sistemlerinin önemi. III. Etik, gizlilik, güvenlik ve bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi görebilmek. IV. Veri, bilgi, bilgi ve veri yönetim sistemleri tanımlamak V. Bir DBMS kullanarak çalışan bir veritabanı oluşturmak. VI. Telekomünikasyon teknolojisi tanımlayabilmek. VII. E-ticaret, e-iş ve yeni iş tanımlayın. VIII. Lojistik süreçleri ile e-ticaret süreçleri ilişkilendirebilrmek. |
Derste temel bilişim sistemleri ve teknolojileri tartışılacak, ayrıca lojistik yönetiminde bilişim sistemleri ve teknolojilerinin önemi üzerinde durulacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri nedir? | Web taraması |
2) | Bilgi sistemlerinin stratejik önemi ve yeni iş uygulamaları | Web taraması |
3) | Veri nedir? Veritabanı, yazılım ve donanım uygulamaları | |
4) | Veritabanı yönetim sistemi uygulaması | PC Lab uygulaması |
5) | Ağ yapıları ve telekomünikasyon sistemleri | |
6) | Internet nedir? Internet protokolü nedir? | |
7) | E-Ticaret ve yeni iş modelleri | web taraması |
8) | 3.Nesil ve 4.Nesil uygulamalar | |
9) | Konu tekrarı | |
10) | Lojistik süreçlerinde bilgi sistemlerinin kullanımı | |
11) | Bilgi sistemlerinin karar vermedeki kullanımları | |
12) | Bilgi sistemlerinde etik, bilgi güvenliği ve internet kullanım protokollerinin önemi. | |
13) | Proje sunumları | |
14) | Proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Haag, S. and Cummings, M., Information System Essentials, 3rd Ed. McGraw-Hill, 2009. |
Diğer Kaynaklar: | Introduction to Information Systems, by R. K. Rainer and C. G. Cegielski, Wiley, 2011. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 6 | % 10 |
Ödev | 1 | % 10 |
Sunum | 1 | % 10 |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 20 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Laboratuvar | 1 | 1 |
Uygulama | 2 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 91 |
Sunum / Seminer | 1 | 1 |
Proje | 7 | 22 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Juri | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 169 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek. | |
2) | Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek. | |
3) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek. | |
4) | Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek. | |
5) | Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek. | |
6) | İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek. | |
7) | İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek. | |
8) | Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek. | |
9) | Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek. | |
10) | Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek. |