LOG4743 Information Systems for Logistics ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİ VE FİNANSÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ VE FİNANS
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG4743 Lojistik Yönetiminde Bilişim Sistemleri Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Prof. Dr. İPEK ALTINBAŞAK FARİNA
Opsiyonel Program Bileşenleri: UE yardımcı kaynak materyali
Dersin Amacı: Bu ders modern iş ortamında Yönetim Bilgi Sistemleri temel kavramlarını bir giriş sağlar.Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yeni trendleri ve yenilikleri de tartışılmıştır. Öğrenciler bu kurs sırasında yeni bir e-ticaret iş planı / fikir oluşturmak bekleniyor.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Bilgi Sistemleri ve Teknolojileri (IS / IT) için temel terminoloji aşina olun.
II. Lojistik işletmelerinde bilgi sistemlerinin önemi.
III. Etik, gizlilik, güvenlik ve bilgi sistemleri arasındaki ilişkiyi görebilmek.
IV. Veri, bilgi, bilgi ve veri yönetim sistemleri tanımlamak
V. Bir DBMS kullanarak çalışan bir veritabanı oluşturmak.
VI. Telekomünikasyon teknolojisi tanımlayabilmek.
VII. E-ticaret, e-iş ve yeni iş tanımlayın.
VIII. Lojistik süreçleri ile e-ticaret süreçleri ilişkilendirebilrmek.

Dersin İçeriği

Derste temel bilişim sistemleri ve teknolojileri tartışılacak, ayrıca lojistik yönetiminde bilişim sistemleri ve teknolojilerinin önemi üzerinde durulacaktır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Bilgi Sistemleri ve Bilgi Teknolojileri nedir? Web taraması
2) Bilgi sistemlerinin stratejik önemi ve yeni iş uygulamaları Web taraması
3) Veri nedir? Veritabanı, yazılım ve donanım uygulamaları
4) Veritabanı yönetim sistemi uygulaması PC Lab uygulaması
5) Ağ yapıları ve telekomünikasyon sistemleri
6) Internet nedir? Internet protokolü nedir?
7) E-Ticaret ve yeni iş modelleri web taraması
8) 3.Nesil ve 4.Nesil uygulamalar
9) Konu tekrarı
10) Lojistik süreçlerinde bilgi sistemlerinin kullanımı
11) Bilgi sistemlerinin karar vermedeki kullanımları
12) Bilgi sistemlerinde etik, bilgi güvenliği ve internet kullanım protokollerinin önemi.
13) Proje sunumları
14) Proje sunumları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haag, S. and Cummings, M., Information System Essentials, 3rd Ed. McGraw-Hill, 2009.
Diğer Kaynaklar: Introduction to Information Systems, by R. K. Rainer and C. G. Cegielski, Wiley, 2011.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 10
Küçük Sınavlar 6 % 10
Ödev 1 % 10
Sunum 1 % 10
Projeler 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Laboratuvar 1 1
Uygulama 2 8
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 91
Sunum / Seminer 1 1
Proje 7 22
Ara Sınavlar 1 2
Juri 1 2
Toplam İş Yükü 169

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik ve istatistik alanlarında geliştirilen bilgili birikimi ile hem mikro hem de makro düzeyde ekonomik mekanizmaların nasıl çalıştığını anlamak. 3
2) Piyasaların, sanayinin ve piyasa düzenleme ve politikalarının ortak ve ayırt edici özelliklerini anlamak. 2
3) İktisadi gelişmelere farklı açılardan bakabilme becerisi geliştirmek, bu farklı açıların iktisat tarihi boyunca neden ve nasıl oluşturulduğunu kavramak, ve bu bakış açıları arasındaki farkları ekonomik olayları açıklayabilme derecelerine göre anlamak. 1
4) Siyasetin ekonomiye müdahalelerini ve aynı şekilde ekonominin siyasete müdahalelerini tahlil etmek. 3
5) Eğitim sürecinde edindiği iktisadi bilgileri günlük ekonomik sorunların çözümünde kullanabilme ve bu sorunlara önerilen karşıt çözüm politikalarını değerlendirebilme becerisini kazanmak. 2
6) Güncel ve yeni ekonomik gelişmeleri ve yeni iktisadi yaklaşımların nasıl oluştuğunu kavramak ve değerlendirmek. 2
7) Belirli ekonomik gelişmeleri ve haberleri yazılı, sözlü ve grafiklerle açıklayabilme ve aktarabilme becerilerini geliştirmek. 3
8) İktisadi meselelerin nasıl çözümlenebileceğini bilmek ve bu doğrultuda belli bir hipotez, ilgili yazın taraması, metodoloji ve görgül sonuçlar içerecek şekilde planlı yazılmış çözümler üretebilmek. 2
9) Kazanılan sayısal ve sözel becerileri gösterebilmek ve iktisadi varsayımlar ve çıkarımları destekleyecek bulguları sunmak. 2
10) Bir yabancı dili kullanarak ekonomiyle ilgili bilgileri ve değişiklikleri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek. 3