LOG4436 Inventory and Warehouse ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YENİ MEDYAÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YENİ MEDYA
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG4436 Stok ve Depo Yönetimi Güz 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere tahmin, envanter planlaması, hizmet kalitesi, karlılık, ürün yelpazesi, tedarik zinciri dinamikleri, lokasyon, dağıtım ve rotalama gibi konularda analitik düşünme becerileri kazandırarak karşılaşabilecekleri problemleri çözme ve etkin karar vermelerine yardımcı olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders öğrencilere, tedarik zincirinde envanter ve ürün yönetimini baz alarak strateji geliştirmede kullanılabilecek entegre bir metot sunmaktadır.

Dersin İçeriği

Giriş, Lojistikte Ölçüler, ABCD Analizi, Faaliyet Bazlı Maliyetlendirme, Du-Pont Modeli, Devir Hızı, Lojistikte Modelleme, Trend Uyumu: Holt Metodu, Trend ve mevsimsel değişiklik uyumu: Winter Modeli, Parametre Optimizasyonu, Stokastik talep, Güvenlik stoğu, Dinamik programlama, Wagner-Whitin method, Silver-Meal heuristics, Time supply, Lot- forlot, Asgari Birim Maliyeti, Part-period balancing, Heuristics, Gelir Yönetimi – stokastik talep, Kamçı etkisi, Deterministik talep, Olasılıksal talep, Arboresant Sistem, Tedarik Zinciri Anlaşmaları, Dağıtım Planlama, Çok dönemli üretim planlama, tamir ekibi planlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Lojistikte Ölçüler, ABCD Analizi
2) Faaliyet Bazlı Maliyetlendirme
3) Du-Pont Modeli, Devir Hızı, Lojistikte Modelleme
4) Trend Uyumu: Holt Metodu, Trend ve mevsimsel değişiklik uyumu: Winter Modeli, Parametre Optimizasyonu
5) Stokastik talep, Güvenlik stoğu, Dinamik programlama
6) Wagner-Whitin method, Silver-Meal heuristics, Time supply, Lot- forlot, Asgari Birim Maliyeti, Part-period balancing, Heuristics
7) Gelir Yönetimi – stokastik talep
8) Vize Dönemi
9) Kamçı etkisi, Deterministik talep, Olasılıksal talep, Arboresant Sistem, Tedarik Zinciri Anlaşmaları, Dağıtım Planlama
10) Çok dönemli üretim planlama, tamir ekibi planlama
11) Case Hazırlık
12) Case Feedback
13) Ders Tekrarı
14) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Silver, Edward A. (1998) Inventory management and production planning and scheduling. ISBN 0-471-11947-4.

Diğer Kaynaklar: Ders Notları - Lecture material and course reading package.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 5 12 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarına temel oluşturan teoriler, kavramlar, gelenekler ve fikir tarihindeki gelişmeleri eleştirel bir yaklaşımla yorumlayabilmek ve tartışabilmek.
2) Yeni medyadaki haber ve içerik üretim süreçlerinde kullanılan teknik donanım ve yazılımlarla ilgili yazılı, sözlü ve görsel temel bilgilere ve bunların profesyonel düzeyde etkin kullanım becerisine sahip olabilmek.
3) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanlarında faaliyet gösteren kurumsal aktörlere ve genel anlamda bu sektörlere dair bilgiler edinip bunları eleştirel bir şekilde yorumlayabilmek.
4) Okuyucu, dinleyici, seyirci ve kullanıcıların medya ortamlarının değişen rolleri karşısındaki tepkilerini kavrayabilmek, bunlara uygun özgün içerikler oluşturup yayabilmek ve gelecek trendlere dair öngörülerde bulunabilmek.
5) Yeni medya ve habercilik alanlarının komşu disiplinlerine ilişkin temel kuram, kavram ve fikirleri eleştirel bir yaklaşımla ele alabilmek.
6) İletişim alanındaki küresel teknolojik değişimlerle bunların yerel aktörler üzerindeki etkilerine dair ilişkileri kavrayabilmek.
7) İçerik üretmek için gerekli verileri bilimsel yöntemlerle toplayabilme, analiz edebilme ve yayma becerilerini geliştirebilmek.
8) Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşamı boyunca toplumsal amaçlar doğrultusunda, yasal ve etik bir sorumlulukla geliştirmek ve bunları toplumsal fayda üretebilecek şekilde kullanabilmek.
9) Yeni medya, habercilik ve iletişim alanında ulusal/uluslararası düzeylerdeki meslektaşlarıyla ortak çalışmalar yürütebilmek.
10) Ulusal ve uluslararası saygın mecralarda yayımlanabilecek nitelikte çeşitli formatlarda ürünler ortaya koyabilme yeteneği geliştirmek.