LOG4436 Inventory and Warehouse ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG4436 Stok ve Depo Yönetimi Bahar
Güz
3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Dersin amacı, öğrencilere tahmin, envanter planlaması, hizmet kalitesi, karlılık, ürün yelpazesi, tedarik zinciri dinamikleri, lokasyon, dağıtım ve rotalama gibi konularda analitik düşünme becerileri kazandırarak karşılaşabilecekleri problemleri çözme ve etkin karar vermelerine yardımcı olmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Ders öğrencilere, tedarik zincirinde envanter ve ürün yönetimini baz alarak strateji geliştirmede kullanılabilecek entegre bir metot sunmaktadır.

Dersin İçeriği

Giriş, Lojistikte Ölçüler, ABCD Analizi, Faaliyet Bazlı Maliyetlendirme, Du-Pont Modeli, Devir Hızı, Lojistikte Modelleme, Trend Uyumu: Holt Metodu, Trend ve mevsimsel değişiklik uyumu: Winter Modeli, Parametre Optimizasyonu, Stokastik talep, Güvenlik stoğu, Dinamik programlama, Wagner-Whitin method, Silver-Meal heuristics, Time supply, Lot- forlot, Asgari Birim Maliyeti, Part-period balancing, Heuristics, Gelir Yönetimi – stokastik talep, Kamçı etkisi, Deterministik talep, Olasılıksal talep, Arboresant Sistem, Tedarik Zinciri Anlaşmaları, Dağıtım Planlama, Çok dönemli üretim planlama, tamir ekibi planlama

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş, Lojistikte Ölçüler, ABCD Analizi
2) Faaliyet Bazlı Maliyetlendirme
3) Du-Pont Modeli, Devir Hızı, Lojistikte Modelleme
4) Trend Uyumu: Holt Metodu, Trend ve mevsimsel değişiklik uyumu: Winter Modeli, Parametre Optimizasyonu
5) Stokastik talep, Güvenlik stoğu, Dinamik programlama
6) Wagner-Whitin method, Silver-Meal heuristics, Time supply, Lot- forlot, Asgari Birim Maliyeti, Part-period balancing, Heuristics
7) Gelir Yönetimi – stokastik talep
8) Vize Dönemi
9) Kamçı etkisi, Deterministik talep, Olasılıksal talep, Arboresant Sistem, Tedarik Zinciri Anlaşmaları, Dağıtım Planlama
10) Çok dönemli üretim planlama, tamir ekibi planlama
11) Case Hazırlık
12) Case Feedback
13) Ders Tekrarı
14) Final Haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Silver, Edward A. (1998) Inventory management and production planning and scheduling. ISBN 0-471-11947-4.

Diğer Kaynaklar: Ders Notları - Lecture material and course reading package.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 5 % 30
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 40
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 60
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 40
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 5 12 60
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2