Öğretim Dili: |
English |
Dersin Türü: |
Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: |
LİSANS
|
Dersin Veriliş Şekli: |
Yüz yüze
|
Dersin Koordinatörü: |
Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜ TURGUT
Prof. Dr. SELİM ZAİM
|
Opsiyonel Program Bileşenleri: |
Yok |
Dersin Amacı: |
Bir sistem olarak tedarik zinciri, entegrasyon, performans ölçütleri, internet ve bilgi teknolojisinin rolü, tedarikçi seçimi, çok kademeli envanter, depo ve fabrika yerleşimi, üretim/envanter, yerleşim/envanter ve yerleşim/rota için bütünleşik modeller, ürün kurtarma için tedarik zincirleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders, lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Dersin kapsamı içerisinde; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama gibi konular tartışılacaktır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Lojistik ve Rekabet Stratejisi |
|
2) |
Lojistik ve Müşteri Değeri |
|
3) |
Lojistik Maliyetlerinin ve Performansının Ölçümü |
|
4) |
Hızlı Tedarik Zinciri Tasarımı |
|
5) |
Stratejik Tedarik Süresi Yönetimi |
|
6) |
Stratejik Tedarik Süresi Yönetimi |
|
7) |
Küresel Boru-hattı Yönetimi |
|
8) |
Küresel Boru-hattı Yönetimi |
|
9) |
Ağ ve İlişki Yönetimi |
|
10) |
Ağ ve İlişki Yönetimi |
|
11) |
Tedarik Zinciri Entegrasyonundaki Zorlukların Aşımı |
|
12) |
Tedarik Zinciri Entegrasyonundaki Zorlukların Aşımı |
|
13) |
Sunum |
|
14) |
Sunum |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
|
|
2) |
Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek. |
|
3) |
Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak. |
|
4) |
Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak. |
|
5) |
Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak. |
|
6) |
Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak. |
|
7) |
Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
8) |
Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak. |
|
9) |
Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek. |
|
10) |
Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek. |
|
11) |
Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek. |
|
12) |
Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak. |
|