LOG3632 Supply Chain and Global Logistics ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3632 Tedarik Zinciri ve Küresel Lojistik Yönetimi Bahar 3 0 3 7
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: English
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi ÖZGÜ TURGUT
Prof. Dr. SELİM ZAİM
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bir sistem olarak tedarik zinciri, entegrasyon, performans ölçütleri, internet ve bilgi teknolojisinin rolü, tedarikçi seçimi, çok kademeli envanter, depo ve fabrika yerleşimi, üretim/envanter, yerleşim/envanter ve yerleşim/rota için bütünleşik modeller, ürün kurtarma için tedarik zincirleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu ders, lojistik fonksiyonlarının ve tedarik zinciri faaliyetlerinin planlanması ve yönetimi konularını içermektedir. Dersin kapsamı içerisinde; fiziki dağıtım ve lojistiğe giriş, lojistik sistemleri, ürün ve lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi, sipariş yönetimi ve müşteri hizmetleri, koruyucu ambalajlama ve taşıma sistemleri, envanter yönetimi prensipleri, dağıtım merkezleri ve antrepolar, lojistik maliyetleri, bilişim teknolojileri ve elektronik lojistik, üçüncü parti lojistik hizmetleri, tedarikçi seçimi ve geliştirilmesi, talep yönetimi, hızlı tepki, stratejik ittifaklar, performans ölçümleri üzerinde durulacaktır. Ayrıca, satın almanın bütünleştirilmesi, materyal yönetimi ve çok firmalı lojistik planlama gibi konular tartışılacaktır.

Dersin İçeriği

1. Tedarik Zinciri Kavramı

2. Tedarik Zincir Ağının Dizaynı

3. Talep Planlama, Tahminleme Metodları

4. Tedarikçi Seçimi

5. Stok ve Malzeme Yönetimi

6. Lojistik Yönetimi ve Stratejileri

7. Planlama Yönetimi ve Stratejileri

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Lojistik ve Rekabet Stratejisi
2) Lojistik ve Müşteri Değeri
3) Lojistik Maliyetlerinin ve Performansının Ölçümü
4) Hızlı Tedarik Zinciri Tasarımı
5) Stratejik Tedarik Süresi Yönetimi
6) Stratejik Tedarik Süresi Yönetimi
7) Küresel Boru-hattı Yönetimi
8) Küresel Boru-hattı Yönetimi
9) Ağ ve İlişki Yönetimi
10) Ağ ve İlişki Yönetimi
11) Tedarik Zinciri Entegrasyonundaki Zorlukların Aşımı
12) Tedarik Zinciri Entegrasyonundaki Zorlukların Aşımı
13) Sunum
14) Sunum

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Supply Chain Management: by S. Chopra and P. Meindl, 4th ed. 2010, Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.

Designing and Managing the Supply Chain: Concepts, Strategies and Case Studies by Simchi Levi, Kaminsky, Simchi Levi, 3rd ed. 2008, McGraw-Hill.

Logistics and Supply Chain Management by Martin Christoper, 2004.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 3 % 15
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 40
Küçük Sınavlar 3 3
Ara Sınavlar 8 50
Final 8 60
Toplam İş Yükü 153

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.