ULUSLARARASI TİCARET VE İŞLETMECİLİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3211 | Kişisel Satış ve Satış Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÜLBERK GÜLTEKİN SALMAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Mevcut değil |
Dersin Amacı: | Bireysel satışı sistematik bir süreç olarak tanımlamak, insanların satış personeli ve alıcı olarak nasıl davrandıkları hakkında fikir vermek ve nasıl motive olduklarını açıklamak, satış yönetimi temelleri (değerlendirme, ücret, tahmin, bütçe, zaman ve saha yönetimi) hakkında bilgiler vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1 Pazarlama sürecinde kişisel satışın yerini kavrayabilme 2 Kişisel satışın avantaj ve dezavantajlarını açıklayabilme 3 Beden dili, empati ve etkin iletişim sürecini kişisel satışta uygulayabilme 4 Kişisel satış özelliklerini kavrayabilme ve uygulayabilme 5 CRM tabanlı çalışmaları yürütebilme 6 Şikayet yönetimi sistemini uygulayabilme 7 Sipariş işleme ile ürün termini arasındaki süreci takip edebilme 8 Kriz dönemlerinde gerekli satış tekniklerini oluşturabilme ve yönlendirebilme 9 Satış sonrası müşteri devamlılığı ile ilgili süreci yürütebilme |
1 Kişisel Satış 2 Kişisel Satışın Gelişimi 3 Kişisel Satışın Özellikleri 4 Satış Çabalarına Göre Kişisel Satış 5 Kişisel Satışın Üstünlükleri ve Sakıncaları 6 Satış Yönetimi Kavramı 7 Satış Yönetimi Süreci 8 Satış Teknikleri 9 Ara Sınav 10 Satış görüşmesi ve iletişim 11 Müşteri itirazları 12 Satış sürecinin tamamlanması 13 Satış sonrası müşteri takibi 14 Müşteri İlişkileri Yönetimi |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genel Değerlendirme | Mevcut Değil |
1) | Kişisel Satış | Mevcut değil |
2) | Kişisel Satışın Gelişimi | Mevcut değil |
3) | Kişisel Satışın Özellikleri | Nevcut değil |
4) | Satış Çabalarına Göre Kişisel Satış | Mevcut değil |
5) | Kişisel Satışın Üstünlükleri ve Sakıncaları | Mevcut değil |
6) | Satış Yönetimi Kavramı | Mevcut değil |
7) | Satış Yönetimi Süreci | Mevcut değil |
8) | Satış Teknikleri | Mevcut değil |
9) | Ara Sınav | Mevcut değil |
10) | Satış görüşmesi ve iletişim | Mevcut değil |
11) | Müşteri itirazları | Mevcut değil |
12) | Satış sürecinin tamamlanması | Mevcut değil |
13) | Satış sonrası müşteri takibi | Mevcut değil |
14) | Müşteri İlişkileri Yönetimi | Mevcut değil |
15) | Genel Değerlendirme | Mevcut değil |
16) | Final Sınavı | Mevcut Değil |
Ders Notları / Kitaplar: | Sales Management: Concepts, Practices and Cases, Eugene M. Johnson (Author), David L. Kurtz (Author), Eberhard Scheuing (Author), McGraw-Hill Education (ISE Editions); |
Diğer Kaynaklar: | Mevcut Değil |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Uygulama | 13 | 3 | 39 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Sunum / Seminer | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 181 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik ile ilgili yönetim, işletme, ticaret, ekonomi, girişimcilik, inovasyon, sürdürülebilir kalkınma konularında teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve bu bilgileri kullanabilir | 3 |
2) | Küresel iş dünyasındaki farklı kaynaklardan veri toplayabilir ve araştırma tekniklerini başarılı bir şekilde uygulayabilir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 3 |
3) | Sürekli değişen küresel iş dünyasındaki farklı kaynak ve kanalları kullanarak fırsat ve tehditleri, stratejik düşünebilme yeteneğiyle analiz edebilir. | 3 |
4) | İyi bir İngilizce dil bilgisi ile yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. | 4 |
5) | Alanı ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri ilgililere yazılı ve sözlü olarak aktarabilir ve eleştirel olarak değerlendirebilir. | 3 |
6) | Mesleki sorumluluk bilinciyle iş etiği ilkelerini benimser ve bu ilkeleri küresel ticaret ve işletme alanında hukuki kaideler çerçevesinde uygulayabilir. | 3 |
7) | Alan içi ve alan dışı ekip çalışmalarında işbirliği yapabilir, sorumluluk alabilir, kültürel farklılıklara saygılı ve etik değerlere sahiptir. | 3 |
8) | Sosyal haklar, adalet, kültürel değerler, çevreye duyarlılık, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 2 |
9) | Kazandığı yaşam boyu öğrenme becerisi ile öğrenme gereksinimlerini belirleyebilir ve kendisini geliştirebilir | 3 |