İŞLETME MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
LOG3711 | Lojistik Operasyonları Yönetimi | Güz | 3 | 0 | 3 | 5 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | yok |
Dersin Amacı: | Öğrenciler lojistik operasyonlarında görülen süreçleri, hem stratejik ve hem de güncel seviyelerde gözlemler. Üretim ve hizmet operasyonları arasındaki farklar ve benzerlikler tartışılır. Lojistik operasyonlarındaki süreçlerin hizmet ve otomasyon yönünden incelenmesi ve öğrencilerin grup olarak seçtikleri bir kuruluşta ders konularından en az birini gözlemlemek için bir proje hazırlamaları dersin hedefleri içindedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; I. Temel Operasyonları Yönetimi terminolojiye aşina olun, benzerlik ve mal ve hizmet operasyonlarının farklılıkları tanımlamak II. Misyon-Strateji ilişki tanımlama ve işletme / üretim stratejileri açıklar. III. Lojistik operasyonlarını tanımlayabilmek. IV. Farklı konum ve düzeni modelleri belirlemek ve bunları karşılaştırmak. V. Lojistik ve tedarik zinciri ağ yapılarını ayırt etmek. VI. Tedarik zinciri tanımlayın ve neden kamçı etkisi oluşur. VII. Kapasitesi tanımlayın ve farklı kapasite yönetimi modellerinin farkında. VIII. Stok ve envanter yönetimi tekniklerinin yararları ve riskleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır. IX. Yalın üretimi tanımlamak. |
Operasyon Yönetimi ve Operasyon Stratejinin açıklaması. Lojistik operasyonlarını tanımak, tasarımı, süreç tasarımı, konumu ve yerleşimi, kapasite yönetimi, envanter yönetimi, yalın yönetim, reklam kalitesi gibi işlemleri yönetiminde temel konular, tartışılması. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Süreç nedir? Süreç yönetiminin önemi nedir? | |
2) | Kurumlarda misyon ve strateji oluşturulması ve iş stratejileri | Ön okuma |
3) | Süreç başarımı | Ön okuma |
4) | Hizmet ve mal tasarımı | Ön okuma |
5) | Süreç tasarımı | Ön okuma |
6) | Yerleşke ve yerleşim tasarımı | ön okuma |
7) | Tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi | Ön okuma |
8) | Kapasite yönetimi | Ön okuma |
9) | Ara sınav için tekrar | |
10) | Stok yönetimi | Ön okuma |
11) | Planlama, çizelgeleme ve Kurumsal Kaynak Planlaması | ön okuma |
12) | Yalın üretim, yalın yönetim | Ön okuma |
13) | Kalite yönetimi | Ön okuma |
14) | Süreç iyileştirme ve genel tekrar |
Ders Notları / Kitaplar: | Russell and Taylor, Operations Management,: Creating Value along the Supply Chain, 7th Ed., Wiley, 2011. (ISBN:9780470646236) |
Diğer Kaynaklar: | Stevenson W. L., Operations Management, 9th Ed., McGraw Hill, 2007. Heizer, J, and B. Render, Operations Management, 10h Ed., Pearson Education, 2011. (ISBN:0-13-607366-2) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 10 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 7 | % 10 |
Projeler | 1 | % 25 |
Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 30 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 45 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 55 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 64 |
Sunum / Seminer | 4 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 122 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve İşletme mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık işletme mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ve istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | İşletme Mühendisliğinde karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir biçimde kullanma becerisi. | |
5) | İşletme Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışma becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | İngilizce ve Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, yönetim ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme ve bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | |
12) | Etkin ve verimli yönetme ve/veya liderlik becerisi. |