LOG3711 Logistic Operations ManagementBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIMÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
LOG3711 Lojistik Operasyonları Yönetimi Bahar 3 0 3 5
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YAVUZ GÜNALAY
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi LEVENT AKSOY
Opsiyonel Program Bileşenleri: yok
Dersin Amacı: Öğrenciler lojistik operasyonlarında görülen süreçleri, hem stratejik ve hem de güncel seviyelerde gözlemler. Üretim ve hizmet operasyonları arasındaki farklar ve benzerlikler tartışılır. Lojistik operasyonlarındaki süreçlerin hizmet ve otomasyon yönünden incelenmesi ve öğrencilerin grup olarak seçtikleri bir kuruluşta ders konularından en az birini gözlemlemek için bir proje hazırlamaları dersin hedefleri içindedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
I. Temel Operasyonları Yönetimi terminolojiye aşina olun, benzerlik ve mal ve hizmet operasyonlarının farklılıkları tanımlamak
II. Misyon-Strateji ilişki tanımlama ve işletme / üretim stratejileri açıklar.
III. Lojistik operasyonlarını tanımlayabilmek.
IV. Farklı konum ve düzeni modelleri belirlemek ve bunları karşılaştırmak.
V. Lojistik ve tedarik zinciri ağ yapılarını ayırt etmek.
VI. Tedarik zinciri tanımlayın ve neden kamçı etkisi oluşur.
VII. Kapasitesi tanımlayın ve farklı kapasite yönetimi modellerinin farkında.
VIII. Stok ve envanter yönetimi tekniklerinin yararları ve riskleri hakkında bilgi sahibi olmalıdır.
IX. Yalın üretimi tanımlamak.

Dersin İçeriği

Operasyon Yönetimi ve Operasyon Stratejinin açıklaması. Lojistik operasyonlarını tanımak, tasarımı, süreç tasarımı, konumu ve yerleşimi, kapasite yönetimi, envanter yönetimi, yalın yönetim, reklam kalitesi gibi işlemleri yönetiminde temel konular, tartışılması.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Süreç nedir? Süreç yönetiminin önemi nedir?
2) Kurumlarda misyon ve strateji oluşturulması ve iş stratejileri Ön okuma
3) Süreç başarımı Ön okuma
4) Hizmet ve mal tasarımı Ön okuma
5) Süreç tasarımı Ön okuma
6) Yerleşke ve yerleşim tasarımı ön okuma
7) Tedarik zinciri tasarımı ve yönetimi Ön okuma
8) Kapasite yönetimi Ön okuma
9) Ara sınav için tekrar
10) Stok yönetimi Ön okuma
11) Planlama, çizelgeleme ve Kurumsal Kaynak Planlaması ön okuma
12) Yalın üretim, yalın yönetim Ön okuma
13) Kalite yönetimi Ön okuma
14) Süreç iyileştirme ve genel tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Russell and Taylor, Operations Management,: Creating Value along the Supply Chain, 7th Ed., Wiley, 2011. (ISBN:9780470646236)
Diğer Kaynaklar: Stevenson W. L., Operations Management, 9th Ed., McGraw Hill, 2007.
Heizer, J, and B. Render, Operations Management, 10h Ed., Pearson Education, 2011. (ISBN:0-13-607366-2)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 10 % 10
Küçük Sınavlar 7 % 10
Projeler 1 % 25
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 45
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 55
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 64
Sunum / Seminer 4 12
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 122

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Stratejik düşünme, profesyonel yazım, etik uygulamalar ve geleneksel ve yeni medyanın yenilikçi kullanımına odaklanarak öğrencileri iletişim profesyonelleri olmak üzere hazırlamak.
2) Durum analizi, hedef kitle, amaçlar, stratejiler ve taktikler gibi temel planlama bileşenlerini içeren etkili halkla ilişkiler planları yaratabilmek.
3) Kitle iletişimine, tüketici davranışlarına, psikolojiye, iknaya, sosyolojiye, pazarlamaya ve ilgili diğer alanlarla ilgili teorik kavramları halkla ilişkilerin işleyiş süreçlerini anlayabilmek için kullanabilmek.
4) Halkla ilişkiler, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlardaki olguların ve gerçeklerin arasındaki ilişki ile ilgili problemleri açıklayabilmek ve tanımlayabilmek
5) İkna, itibar yönetimi ve kurumsal iletişim gibi alanlarda birincil ve ikincil araştırma verilerini analiz edebilmek.
6) Makale, basın bülteni, el ilanı, broşür ve ilan gibi materyalleri farklı hedef kitleler, mecralar ve ortamlar için araştırabilmek, yazabilmek, tasarlayabilmek.
7) İletişimin temel teorilerini ve işin gerektirdiği güvenlik uygulamalarını farklı türde halkla ilişkiler süreçleri ve kampanyalarında uygulayabilmek.
8) İtibar, çalışan ilişkileri, liderlik ve benzeri kurumsal uygulamalarda yaratıcı ve ikna edici yönetim becerileri geliştirmek.
9) Halkla ilişkiler süreçlerinde verilen senaryolara çözümler üretilirken bireysel ya da grup olarak sorumluluk alabilmek.
10) Kurum kültürünün işleyiş şekillerini anlayabilmek ve çalışanların ve liderlerin birer iletişim aracı olarak mesajları nasıl yarattığını anlayabilmek.
11) Halkla ilişkiler alanındaki teorileri, kavramları, yöntemleri, araçları ve düşünceleri eleştirel olarak tartışabilmek ve yorumlayabilmek.
12) Halkla ilişkiler, pazarlama iletişimi, ikna edici iletişim, iletişim yönetimi ve kurumsal iletişim alanlarında bilgi ve iletişim teknolojilerini ve bilgisayar yazılımlarını yetkin olarak kullanabilmek.
13) Pazarlama faaliyetlerini, ekonomiyi, iş hukukunu ve küresel işletme uygulamalarını açıklayabilmek ve tanımlayabilmek.
14) Halkla ilişkilerin ulusal ve uluslar arası, sosyal ve kültürel boyutlarını tanımak ve anlamak.