YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Bahar |
3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere biyolojinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak - Temel yaşam birimlerini tanıtmak - Hücrenin yapısını tanımlamak - Hücresel organellerin yapısını ve işlevini tanımlamak. - Hücresel bölünmeye dahil olan süreçleri tanımlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayınız ve biyolojinin topluma ve günlük yaşamdaki önemini sıralayınız. 2. Hücre yapısını ve fonksiyonunu tanımlar. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asidin (RNA), karbonhidratların, lipidlerin ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayın. 4. DNA ve RNA'nın, genotipten (DNA) fenotipe (protein) ve genetik kodun deşifre edilmesinde bilginin aktarılmasındaki rolünü açıklayınız. 5. Evrimi ve ekosistemi tanımlar. |
1. HAFTA: What is “cell”? by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 2. HAFTA: Cellular Organels by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 3. HAFTA: Cell Division & Cell Death by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 4. HAFTA: Lab: How to use microscobe-observation of some bacteria (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 5. HAFTA: Lab: Cell Types and Cell Division (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 6. HAFTA: Muscle, Contraction & Human Activity by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 7. HAFTA: Mid-Exam 8. HAFTA: Nutrition and GIS System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 9. HAFTA: Circulation &Respiratory System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 10. HAFTA: Nervous System &Senses by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 11. HAFTA: Reproductive System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 12. HAFTA: Introduction to Human Development by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 13. HAFTA: Stem Cells by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 14. HAFTA: Final Exam |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan biyolojisi, Bilim ve Toplum | |
2) | Hücreye Genel Bakış | Ders notları |
3) | Hücrenin Organelleri | Ders Notları |
4) | Hücrenin yapısı ve fonksiyonları | |
5) | DNA ve kromozom | |
6) | DNA replikasyonu | Ders notları |
7) | Hücre bölünmesi ve başkalaşımı | |
8) | Kanser: Kontrolsüz hücre bölünmesi ve başkalaşımı | Ders notları |
9) | Genetik ve kalıtım | |
10) | İnsan embriyogenezi | |
11) | Hücrelerden organlara | |
12) | Kök hücreye giriş | |
13) | Ekosistem ve Popülasyon | |
14) | Evrim ve hayatın başlangıcı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Michael D. Johnson. “ Human Biology, Concepts and Current Issues”, ISBN: 1292166274, 8th Edition, Publisher: Pearson, 2017. 2-Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Walter, P. “Molecular Biology of The Cell”, 5th Edition, ISBN:9780815341055, Publisher: Garland Science, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir. | |
2) | Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır. | |
3) | Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular. | |
4) | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
5) | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır. | |
6) | Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
7) | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır. | |
8) | Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | |
10) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
12) | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
13) | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | |
14) | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir. |