MOLEKÜLER BİYOLOJİ VE GENETİK | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | İngilizce |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini tanımlamak. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlamak. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlamak. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açıklamak. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlamak. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlamak. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlamak. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlamak. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklamak. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayabilirim ve biyolojinin toplumda ve günlük hayattaki önemini belirtebilir. 2. Hücre yapısı ve fonksiyonlarını tanımlayabilir. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asit (RNA), karbonhidratlar, lipidler ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayabilir. 4. DNA ve RNA’nın genetik kodun şifrelerini çözmede ve bilginin genotipten (DNA) fenotipe (protein) aktarılmasındaki rolünü açılayabilir. 5. Evrim ve ekosistemi tanımlayabilir. 6. Dokuların ve organ sistemlerinin oluşumunu tanımlayabilir. 7. Her organ sistemninin temel yapısını ve fonksiyonunu tanımlayabilir. 8. Kanserin temek biyolojik süreçlerini tanımlayabilir. 9. Genetik ve kalıtım konusundaki temel kavramları açıklayabilir. |
Ders, bilimsel süreçlere, hücresel yapı ve işlevlere, temel moleküler ve hücresel yolaklara, doku ve organ sistemi ilişkisine, ekosisteme, evrime, kansere ve genetiğe farklı bakış açıları içeren biyolojik kavramların anlaşılmasına odaklanmayı amaçlamaktadır. Derste kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri ders anlatımı, okuma, tartışma ve bireysel çalışmadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve ders tanıtımı | Ders notları |
2) | İnsan Biyolojisi, Bilim ve Toplum | Ders notları |
3) | Canlıların Kimyası | Ders notları |
4) | Hücrelere Genel Bakış, Yapı ve İşlevleri | Ders notları |
5) | DNA ve Kromozomlar | Ders notları |
6) | DNA Replikasyonu | Ders notları |
7) | Hücre Çoğalması ve Farklılaşması | Ders notları |
8) | Kanser; Kontrolsüz Hücre Bölünmesi ve Farklılaşması | Ders notları |
9) | Genetik ve Kalıtım | Ders notları |
10) | İnsan Gelişimi | Ders notları |
11) | Hücrelerden Organ Sistemlerine | Ders notları |
12) | Kök Hücre | Ders notları |
13) | DNA Teknolojisi ve Genetik Mühendisliği | Ders notları |
14) | Evrim, Ekosistem | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Michael D. Johnson "Human Biology, Concepts and Current Issues" 8th edition, Pearson, 2017 |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 0 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Küçük Sınavlar | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 92 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Biyoloji konuları ile ilgili problemleri saptama, sentez yaparak problemlerin çözümüne yönelik hipotez kurma ve çeşitli gözlemsel ve deneysel yöntemler kullanarak hipotezi çözme becerisi kazanır. | 3 |
2) | Temel biyolojik soruları yanıtlamak ve hastalıkların teşhis ve tedavisi gibi sorunları çözmek için bilgisayar veri tabanlarında depolanan zengin bilgileri kullanmak. | 4 |
3) | Eleştirel, yaratıcı ve analitik düşünme yeteneği geliştirir. | 5 |
4) | Etkili iletişim kurma ve hem İngilizce hem Türkçe sözlü,yazılı ve okuma becerisi kazanır. Mesleki alanda ingilizceye hakim olur. | 3 |
5) | Genetik laboratuvarında kullanılan değişik teknikleri öğrenir ve bilgi ve beceri kazanır. | 4 |
6) | Biyolojik bilgi ve verileri analiz etme ve derleme yetisi gösterme, bunları ve sonuçlarını, arkasında yatan delilleri, bilgi ve görüşleri yazılı ve sözlü olarak net bir şekilde sunabilme. | 4 |
7) | Nicel ve nitel veri toplama yöntemleri kullanmada bilgi ve beceri kazanır. | 3 |
8) | Araştırmaları etik, mesleki sorumluk bilincine sahip, insani değerlere ve insan haklarına saygılı bir şekilde yürütür. İnsan deneylerinde gizlilik ilkesine önem verir. | 5 |
9) | Moleküler biyoloji ve genetik alanında kullanılan teorileri ve uygulamaları öğrenmek ve her ikisi arasında bağlantı kurma. | 4 |
10) | Kendini geliştirme konusunda literatürü araştırıp kullanır ve bilim-teknoloji alanındaki en yeni gelişmeleri takip eder. | 5 |
11) | Ulusal ve uluslararası sorunlarından haberdar olup, bu sorunlara bilimsel yaklaşımla çözüm araştırır. | 4 |