ÇİZGİ FİLM VE ANİMASYON | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
BME1032 | Biyolojiye Giriş | Güz | 3 | 0 | 3 | 6 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | English |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | LİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Yok |
Dersin Amacı: | - Öğrencilere biyolojinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak - Temel yaşam birimlerini tanıtmak - Hücrenin yapısını tanımlamak - Hücresel organellerin yapısını ve işlevini tanımlamak. - Hücresel bölünmeye dahil olan süreçleri tanımlamak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; 1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayınız ve biyolojinin topluma ve günlük yaşamdaki önemini sıralayınız. 2. Hücre yapısını ve fonksiyonunu tanımlar. 3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asidin (RNA), karbonhidratların, lipidlerin ve proteinlerin temel kimyasal yapısını tanımlayın. 4. DNA ve RNA'nın, genotipten (DNA) fenotipe (protein) ve genetik kodun deşifre edilmesinde bilginin aktarılmasındaki rolünü açıklayınız. 5. Evrimi ve ekosistemi tanımlar. |
1. HAFTA: What is “cell”? by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 2. HAFTA: Cellular Organels by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 3. HAFTA: Cell Division & Cell Death by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 4. HAFTA: Lab: How to use microscobe-observation of some bacteria (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology 5. HAFTA: Lab: Cell Types and Cell Division (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.) by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 6. HAFTA: Muscle, Contraction & Human Activity by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 7. HAFTA: Mid-Exam 8. HAFTA: Nutrition and GIS System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 9. HAFTA: Circulation &Respiratory System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 10. HAFTA: Nervous System &Senses by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 11. HAFTA: Reproductive System by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 12. HAFTA: Introduction to Human Development by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 13. HAFTA: Stem Cells by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology 14. HAFTA: Final Exam |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnsan biyolojisi, Bilim ve Toplum | |
2) | Hücreye Genel Bakış | Ders notları |
3) | Hücrenin Organelleri | Ders Notları |
4) | Hücrenin yapısı ve fonksiyonları | |
5) | DNA ve kromozom | |
6) | DNA replikasyonu | Ders notları |
7) | Hücre bölünmesi ve başkalaşımı | |
8) | Kanser: Kontrolsüz hücre bölünmesi ve başkalaşımı | Ders notları |
9) | Genetik ve kalıtım | |
10) | İnsan embriyogenezi | |
11) | Hücrelerden organlara | |
12) | Kök hücreye giriş | |
13) | Ekosistem ve Popülasyon | |
14) | Evrim ve hayatın başlangıcı | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Michael D. Johnson. “ Human Biology, Concepts and Current Issues”, ISBN: 1292166274, 8th Edition, Publisher: Pearson, 2017. 2-Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Walter, P. “Molecular Biology of The Cell”, 5th Edition, ISBN:9780815341055, Publisher: Garland Science, 2008. |
Diğer Kaynaklar: |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 5 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Laboratuvar | 3 | 9 | 27 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Küçük Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 162 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çizgi film ve animasyon alanında kuramsal ve uygulamalı bilgilere ve becerilere sahip olmak. | |
2) | Çizgi film ve animasyon alanında araştırma, gözlem-deneyim, değerlendirme becerisi geliştirebilmek ve her yönüyle çizgi film ve animasyon ve performans ilkelerini kullanarak fikirleri, inandırıcı eylem ve duyguları etkili bir şekilde iletebilmek. | |
3) | Çeşitli sanatsal stiller ve teknikler içeren animasyon filmler yapmak. | |
4) | Çizgi film ve animasyon yapım sürecini inisiyatif kullanarak tasarlamak, yaratıcılık ile uygulamak ve kişisel stili yansıtarak sunmak. | |
5) | Çizgi film ve animasyon üretim sürecinde ekip üyesi olup, sorumluluk alabilmek ve sorumluğu altında çalışanları yönetebilmek, onlara liderlik yapabilmek. | |
6) | Çizgi film ve animasyona ilişkin çalışmaları edindiği bilgi ve beceriler çerçevesinde değerlendirebilmek. | |
7) | Çizgi film ve animasyon alanında öğrenme gereksinimlerini tanımlayabilmek ve öğrenmeyi yönetebilmek. | |
8) | Çizgi film ve animasyon alanındaki bilimsel ve sanatsal çalışmalara katılarak ilgili kuruluşlarla iletişime geçebilmek ve alandaki bilgi ve becerilerini paylaşabilmek. | |
9) | Yabancı dil kullanarak çizgi film ve animasyon alanındaki gelişmeleri izlemek ve yabancı meslektaşları ile iletişim kurabilmek. | |
10) | Çizgi film ve animasyonda kullanılan her türlü teknik araç-gereç ve bilgisayar yazılımları ile birlikte genel bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek. | |
11) | Gelişim ve üretimin her boyutunda eleştirel düşünme becerileri ve problem çözme stratejileri kullanmak, fikirleri, duyguları ve niyetleri görsel, sözlü ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletmek ve çizgi film ve animasyon projelerinin geliştirilmesinde teknolojiyi etkin bir şekilde dahil etmek. | |
12) | Çizgi film ve animasyon alanında etik değerlere ve evrensel değerler konusunda yeterli bilince sahip olmak. |