BME1032 Introduction to BiologyBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar MATEMATİKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
MATEMATİK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
BME1032 Biyolojiye Giriş Bahar 3 0 3 6
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: İngilizce
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi CANAN BAĞCI
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: - Öğrencilere biyolojinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak
- Temel yaşam birimlerini tanıtmak
- Hücrenin yapısını tanımlamak
- Hücresel organellerin yapısını ve işlevini tanımlamak.
- Hücresel bölünmeye dahil olan süreçleri tanımlamak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Bilimsel süreçteki basamakları açıklayınız ve biyolojinin
topluma ve günlük yaşamdaki önemini sıralayınız.
2. Hücre yapısını ve fonksiyonunu tanımlar.
3. Deoksiribonükleik asit (DNA), ribonükleik asidin (RNA),
karbonhidratların, lipidlerin ve proteinlerin temel kimyasal
yapısını tanımlayın.
4. DNA ve RNA'nın, genotipten (DNA) fenotipe (protein) ve genetik
kodun deşifre edilmesinde bilginin aktarılmasındaki rolünü açıklayınız.
5. Evrimi ve ekosistemi tanımlar.

Dersin İçeriği

1. HAFTA: What is “cell”?
by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology
2. HAFTA: Cellular Organels
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
3. HAFTA: Cell Division & Cell Death
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
4. HAFTA: Lab: How to use microscobe-observation of some bacteria (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.)
by Dr. Filiz Sağlam, Dep. of Clinical Microbiology
5. HAFTA: Lab: Cell Types and Cell Division (in Goztepe Campus, Multidisipline Lab.)
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
6. HAFTA: Muscle, Contraction & Human Activity
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
7. HAFTA: Mid-Exam
8. HAFTA: Nutrition and GIS System
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
9. HAFTA: Circulation &Respiratory System
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
10. HAFTA: Nervous System &Senses
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
11. HAFTA: Reproductive System
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
12. HAFTA: Introduction to Human Development
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
13. HAFTA: Stem Cells
by Dr. Gözde Erkanlı Şentürk, Dep. of Histology &Embryology
14. HAFTA: Final Exam

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İnsan biyolojisi, Bilim ve Toplum
2) Hücreye Genel Bakış Ders notları
3) Hücrenin Organelleri Ders Notları
4) Hücrenin yapısı ve fonksiyonları
5) DNA ve kromozom
6) DNA replikasyonu Ders notları
7) Hücre bölünmesi ve başkalaşımı
8) Kanser: Kontrolsüz hücre bölünmesi ve başkalaşımı Ders notları
9) Genetik ve kalıtım
10) İnsan embriyogenezi
11) Hücrelerden organlara
12) Kök hücreye giriş
13) Ekosistem ve Popülasyon
14) Evrim ve hayatın başlangıcı Ders Notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1. Michael D. Johnson. “ Human Biology, Concepts and Current Issues”, ISBN: 1292166274, 8th Edition, Publisher: Pearson, 2017.
2-Alberts, B., Johnson, A., Lewis, J., Raff, M., Roberts, K., Walter, P. “Molecular Biology of The Cell”, 5th Edition,
ISBN:9780815341055, Publisher: Garland Science, 2008.
Diğer Kaynaklar:

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 5
Ara Sınavlar 1 % 35
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Laboratuvar 3 9 27
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Küçük Sınavlar 1 3 3
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 162

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel matematik, uygulamalı matematik teori ve uygulamalarını kavramış olmak
2) Matematiksel ispatları anlamak ve onlara erişebilmek ve uygun ispatları inşa edebilmek ve ayrıca, problemleri tanımlayabilmek, onları analiz edebilmek ve problemlere bilimsel metotlara dayalı çözümler bulmak
3) Matematiği disiplinler arası bir yaklaşım ile gerçek hayata uygulayabilmek ve bunların etkin potansiyelini keşfetmek
4) Kendisini geliştirmek ve matematiğin kullanıldığı alanlarda modelleme yapabilecek seviyede gerekli bilgi birikimini elde etmek 4
5) Teorik ve teknik bilgileri detaylı bir biçimde uzmanlara, basit ve anlaşılabilir bir biçimde uzman olmayanlara anlatabilmek
6) Matematik alanında kullanılan bilgisayar programlarına aşina olmak ve bunlardan en az birini İleri Düzey Avrupa Bilgisayar Ehliyeti(the European Computer Driving Licence Advanced Level) seviyesinde kullanmak
7) Görev aldığı projelerin her adımında sosyal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranmak ve çevre katılımı kapsamında proje tanıtımı ve uygulamaları yapabilmek
8) Evrensel anlamda bir entelektüel birikime sahip olarak tüm süreçleri etkin bir biçimde değerlendirmek ve kalite yönetimi hakkında yeterli farkında lığa sahip olmak 4
9) Soyut düşünme yeteneğine sahip bir biçimde somut olaylar arasında ilgi kurmak, çözümleri aktarmak, deneyler tasarlamak, veri toplamak ve sonuçları bilimsel metotlarla analiz etmek ve müdahil olmak
10) Yaşam boyu öğrenme hakkında bilinçli olarak, program boyunca edinilen bilgi, beceri ve yeteneklerini yenileyerek yaşam boyu öğrenmenin devamını sağlamak
11) Cebir, analiz, sayılar teorisi, mantık, geometri ve topoloji gibi matematik alanlarında kazandığı bilgiyi ortaöğretim seviyesine uyarlamak ve aktarmak
12) Yalnız veya bir ekibin elemanı olarak araştırma yapmak, bir projenin ilgili her adımında etkili olmak, karar verme süreçlerine katılmak, zamanı etkili kullanarak proje planlamak ve yürütmek