CGL2009 Çocuk BeslenmesiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar EKONOMİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
EKONOMİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2009 Çocuk Beslenmesi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. İLAYDA ÖZTÜRK
Dr. Neslihan Bektaş
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul Öncesi Eğitim Kurumları
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin çocuk beslenmesi hakkında bilgi sahibi olmalarını ve çocukların sağlıklı beslenmelerini izleyebilmelerini ve değerlendirebilmelerini sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Çocuk beslenmesi hakkında bilgi sahibi olacak,
2. Çocukların sağlıklı beslenme düzenlerini kontrol edebilecek ve izleyebileceklerdir.

Dersin İçeriği

Çocuk beslenmesi, sağlıklı beslenme için yapılması gerekenler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ana- çocuk sağlığı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
2) Ana-çocuk sağlığı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Hamilelikte beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Bebeklikte beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Bebeklikte beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Süt çocuklukta beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır
7) Süt çocuklukta beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Çocuklukta beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Orta çocuklukta beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Orta çocuklukta beslenme Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Beslenme bozuklukları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Beslenme bozuklukları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır
14) Beslenme bozuklukları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Dersin hocası tarafından hazırlanacaktır.
Diğer Kaynaklar: İnternet, akademik makaleler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bir dünya vatandaşı olarak, küresel ekonomik, siyasi, toplumsal ve ekolojik gelişmelerin ve eğilimlerin farkındadır. 
2) Küresel ve yerel dinamiklerin gerektirdiği teknolojik ilerlemeyi yakınen takip edecek ve öğrenmeyi sürdürebilecek donanıma sahiptir.
3) Temel iktisadi ilkeleri ve analiz yöntemlerini özümser ve günlük olayları değerlendirirken kullanır. 
4) Ekonomi ile ilgili problemleri tanımlarken, bunları analiz ederken ve bulduğu sonuçları ilgili paydaşlarla paylaşırken nicel ve istatistiksel araçları kullanır.
5) Ekonomik birimlerin var olan kısıtlar ve teşvikler altında karar alma aşamalarını anlar, bu kararların etkileşimlerini ve olası gelecek etkilerini inceler.
6) Dijital teknolojilerin kullanıldığı yeni iş yapma biçimlerini ve yeni piyasa yapılarını kavrar. 
7) İktisadi ve toplumsal problemleri eleştirel bir yaklaşımla ele alır ve analitik çözümler geliştirir.
8) Analitik çözüm üretmek ve nicel araştırma yöntemlerini kullanmak için gerekli matematiksel donanıma sahiptir.
9) Katkıda bulunduğu çalışmalarda bireysel ve toplumsal refahı birlikte ve etik bir bakış açısıyla gözetir. 
10) Ekonomik problemleri disiplinler arası bir yaklaşımla ele alır ve farklı disiplinlerden yararlanarak çözüm arar.
11) Bir takımın parçası olarak katkıda bulunduğu çalışmalarda özgün ve yenilikçi fikirler üretir.