PAZARLAMA (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL2007 | Çocukla İletişim | Bahar Güz |
2 | 0 | 2 | 3 |
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir. |
Öğretim Dili: | Turkish |
Dersin Türü: | Non-Departmental Elective |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN |
Opsiyonel Program Bileşenleri: | Okul Öncesi Eğitim Kurumları |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencinin ; çocukla ve aile ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilmesidir. Ders kapsamında çocuk ve aile ile iletişim, etkili iletişim teknikleri, özel gereksinimli çocukların aileleri ile iletişim, iş hayatında iletişim yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Öğrenci, bu ders sonunda; 1. Çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir, 2. Aile ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir, 3. İşyerinde etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olabilecektir, 4. Yaşadığı iletişim problemlerini en aza indirebilecektir, 5. Çocukla, aile ile ve işyerinde yaşadığı problemlerle başa çıkma stratejileri geliştirebilecektir. |
Bu ders kapsamında; iletişimin tanımı ve kapsamı, iletişimin amacı ve önemi, doğru iletişim, empati, çocuk ile iletişim, aile ile iletişim, iletişim problemleri, iletişim engelleri ile başa çıkma stratejileri ve örgütsel iletişim yer almaktadır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İletişimin tanımı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır |
2) | İletişim kavramının tanımı | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) | İletişimin önemi ve amacı | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
4) | İletişim türleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) | Empati ve sempati | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
6) | Çocukla iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
7) | Çocukla iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
8) | Ara sınav | |
9) | Aile ile iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) | Aile ile iletişim | Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır. |
11) | Örgütsel iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) | Örgütsel iletişim | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
13) | İletişim engelleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
14) | İletişim engelleri | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Navaro, L. (1999). Gerçekten beni duyuyor musun, Sistem Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Üstün Dökmen, 2008, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 59 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır. | |
2) | İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur. | |
3) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar. | |
4) | Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir. | |
5) | Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir. | |
6) | Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular. | |
7) | Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir. | |
8) | Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar. |