CGL2007 Çocukla İletişimBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2007 Çocukla İletişim Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul Öncesi Eğitim Kurumları
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencinin ; çocukla ve aile ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilmesidir. Ders kapsamında çocuk ve aile ile iletişim, etkili iletişim teknikleri, özel gereksinimli çocukların aileleri ile iletişim, iş hayatında iletişim yer almaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenci, bu ders sonunda;
1. Çocukla etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir,
2. Aile ile etkili iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir,
3. İşyerinde etkili iletişim kurabilme becerisine sahip olabilecektir,
4. Yaşadığı iletişim problemlerini en aza indirebilecektir,
5. Çocukla, aile ile ve işyerinde yaşadığı problemlerle başa çıkma stratejileri geliştirebilecektir.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; iletişimin tanımı ve kapsamı, iletişimin amacı ve önemi, doğru iletişim, empati, çocuk ile iletişim, aile ile iletişim, iletişim problemleri, iletişim engelleri ile başa çıkma stratejileri ve örgütsel iletişim yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İletişimin tanımı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır
2) İletişim kavramının tanımı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) İletişimin önemi ve amacı Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
4) İletişim türleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Empati ve sempati Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
6) Çocukla iletişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Çocukla iletişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Aile ile iletişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Aile ile iletişim Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
11) Örgütsel iletişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Örgütsel iletişim Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) İletişim engelleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) İletişim engelleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Navaro, L. (1999). Gerçekten beni duyuyor musun, Sistem Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Üstün Dökmen, 2008, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık,

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 59

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.