CGL2013 Çocuk HaklarıBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2013 Çocuk Hakları Güz 2 0 2 2

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul Öncesi Eğitim Kurumları
Dersin Amacı: Çocuk Hakları dersi kapsamında, çocuk gelişim uzmanı adaylarının çocuğun hakları ve korunmasını sağlayabilecek yeterliliğe sahip olması hedeflenmektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Çocukların hakları ve haklarının korunması konusunda,
2. Çocuğa yönelik istismar ve ihmal konusunda,
3. Çocuğun haklarının korunmasına yönelik işbirlikleri konusunda bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin İçeriği

Çocuk hakları ve koruma yasaları, çocuk hakları ve eşit fırsatlar sunma, çocuk ihmal ve istismarı, çocuk ihmal ve istismarına yönelik koruyucu önlemler, çocuğun hakları ve korunması konusunda işbirliği planlama, çocuk hakları ve korunması bu dersin kapsamında yer almaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dünya’da ve Türkiye’de Çocuk Hakları ve Çocuk Koruma Yasaları Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
2) Çocuk hakları kavramının genel tanımı Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Çocuk istismarı ve ihmali Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
4) Fiziksel istismar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Duygusal istismar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Cinsel istismar Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
7) İhmal Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Çocuğun korunmasına yönelik tedbirler Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Çocuğun korunmasına yönelik tedbirler Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
11) Çocuğun korunması ve işbirliği yapılan kuruluşlar Konu ile ilgili farklı kaynaklardan yararlanılır.
12) Çocuğun korunması ve işbirliği yapılan kuruluşlar Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Çocuk hakları ve koruma yasaları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Çocuk hakları ve koruma yasaları Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuk ve Şiddet, Oğuz Polat, Der Yayınları, 2001.
Diğer Kaynaklar: Çocuk Hakları ile ilgili akademik dergi ve yayınlar.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 45

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 1
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 1
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 5
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 1
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 1
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 1
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 1
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 1
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 1