CGL2011 Özel Eğitimde Uygulamalar IBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL2011 Özel Eğitimde Uygulamalar I Güz 0 4 2 4

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Özel eğitim kurumları
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, özel eğitim veren kurumlarda uygulama yapmaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler;
1. Psiko-motor etkinlikleri uygulayabilecek,
2. Öz bakım becerilerine yönelik etkinlikleri uygulayabilecek,
3. Toplumsal becerilere yönelik etkinlikleri uygulayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Dersin kapsamında öğrencilerin kaynaştırma eğitimi alan, özel gereksinimli çocuklar için akademik, bilişsel ve dil gelişimine yönelik akviteleri planlaması ve uygulaması hedeflenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Gözlem Kurum ile ilgili bilgi alınır.
2) Gözlem Kurum ile ilgili bilgi alınır.
3) Özel gereksinimli çocuklar için psiko-motor gelişim etkinliği planlamaya destek olmak. Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Psiko-motor gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Psiko-motor gelişim etkinliğini uygulamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Özel gereksinimli çocuklar için özbakım geliştirecek etkinliği planlamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Özbakım becerisi geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara sınav
9) Özbakım becerisi geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Toplumsal uyum becerileri etkinliği planlamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Toplumsal uyum becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Toplumsal uyum becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Duyuşsal gelişime uygun etkinlikleri planlamak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Duyuşsal becerileri geliştirecek etkinliği uygulamaya destek olmak Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: BİLİŞSEL SÜREÇ YAKLAŞIMIYLA SOSYAL BECERİ ÖĞRETİMİ, Yrd. Doç. Dr. İlknur Çifci - Prof. Dr. Bülbin Sucuoğlu, Kök Yayıncılık
Diğer Kaynaklar: İnternet ve akademik makaleler

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Derse Özgü Staj 10 % 30
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 30
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 70
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 30
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Uygulama 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 27
Ara Sınavlar 1 1
Final 1 2
Toplam İş Yükü 100

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 3
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 3
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 3
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 3
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 1
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 5
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 3
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 3
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 3
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3