CGL1008 Çocuk Oyun ve DramaBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
CGL1008 Çocukta Oyun ve Drama Bahar 1 2 2 6

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi SEDA GÖKÇE TURAN
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. BİRSEN KILIÇASLAN BİNİCİ
Opsiyonel Program Bileşenleri: Okul Öncesi Eğitim Kurumları
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin, okul öncesi eğitim kurumlarında oyun, drama ve oyun-hareket etkinliklerini planlamasını ve uygulamasını sağlamaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersin sonunda öğrenciler, oyun, drama ve oyun-hareket etkinliklerini planlayabilecek ve uygulayabileceklerdir.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini; okul öncesi eğitim kurumlarında oyun, drama ve oyun hareket etkinliklerinin planlanması ve uygulanması oluşturmaktadır.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Oyun ve Oyunun Tanımı Konu ile ilgili litaretür taraması yapılır.
2) Çocuk ve Oyun Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
3) Oyun Etkinlikleri Hazırlama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
4) Oyun Etkinlikleri Hazırlama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
5) Müzik ve Oyun Etkinlikleri Hazırlama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
6) Oyun Etkinlikleri Uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
7) Oyun etkinlikleri uygulama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
8) Ara Sınav
9) Drama nedir? Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
10) Okul öncesi eğitimde drama etkinlikleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
11) Okul Öncesi Eğitimde Drama Etkinlikleri Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
12) Drama etkinliklerini hazırlama Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
13) Drama etkinliklerinin uygulanması Konu ile ilgili literatür taraması yapılır.
14) Drama etkinliklerinin uygulanması Konu ile ilgili literatür taraması yapılır

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Çocuk ve Oyun, Aygen Çakmak ve Fatma Elibol, 2013, Ankara, Vize Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: İnternet ve konu ile ilgili akademik makaleler.

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Uygulama 14 2 28
Derse Özgü Staj 3 3 9
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Sunum / Seminer 2 6 12
Ödevler 4 3 12
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 148

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek 5
2) Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. 5
3) Çocuk gelişimini ve çocukların bilişsel, duyuşsal, psiko-motor gelişimine uygun etkinlik hazırlamak. 4
4) Toplum, aile ve çocuk ilişkisini tanımak;Çocukla etkili iletişim kurmak 3
5) Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak. 5
6) Çocukların beslenme alışkanlıklarını takip etmek 3
7) Özel gereksinimli çocuklara yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak. 3
8) Çocukta bilim ve teknoloji eğitimini uygulamak 3
9) Günlük eğitim planı akışı içerisindeki etkinliklerini planlamak ve uygulamak 3
10) Çalışma ortamındaki araç-gereç,materyal, dokümanları kullanmak, hazırlamak ve bakımını yapmak. 3
11) Aile eğitimi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
12) Çocuk sağlığı ve hastalıkları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3