ÇOCUK GELİŞİMİ (TÜRKÇE) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu | Ders Adı | Yarıyıl | Teorik | Pratik | Kredi | AKTS |
CGL1001 | Çocuk Gelişimi I | Güz | 4 | 0 | 4 | 9 |
Öğretim Dili: | Türkçe |
Dersin Türü: | Must Course |
Dersin Seviyesi: | ÖNLİSANS |
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze |
Dersin Koordinatörü: | Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersi Veren(ler): |
Öğ.Gör. AYŞEN YALIN |
Dersin Amacı: | Bu ders kapsamında öğrencilerin, normal gelişim gösteren çocukların fiziksel, motor, bilişsel, dil gelişimlerini izleyebilmeleri ve bu kavramlar hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler; Bu dersin sonunda öğrenciler; Çocukluk tarihi ve çocuk gelişimine dair temel kavramları tanımlayabilecek, Çocukların fiziksel gelişim basamaklarını tanımlayıp, izleyebilecek, Çocukların motor gelişim basamaklarını tanımlayıp, izleyebilecek, Çocukların bilişsel gelişim basamaklarını tanımlayıp, izleyebilecek, Çocukların dil gelişim basamaklarını tanımlayıp, izleyebilecekler, Gelişimsel değerlendirmelere yönelik araçları kullanabileceklerdir. |
Bu dersin içeriğini normal gelişim gösteren çocukların fiziksel, bilişsel, dil ve motor gelişimlerine ait özellikler oluşturmaktadır. Dersin öğretme yöntemleri anlatım, konuk/uzman daveti, tartışma ve okuma şeklindedir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çocukluk Tarihi | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
2) | Çocuk Gelişimi İle İlgili Temel Kavramlar | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
3) | Gelişim İlkeleri ve Gelişimi Etkileyen Faktörler | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
4) | Çocuk Gelişimi ve Etik | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
5) | Fiziksel Gelişim Kuramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
6) | Motor Gelişim Kuramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
7) | Ara Sınav | |
8) | Bilişsel Gelişim Kuramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
9) | Bilişsel Gelişim Kuramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
10) | Dil Gelişimi Kuramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
11) | Dil Gelişimi Kuramları | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) | Bilişsel Gelişimi ölçmeye yönelik araç gereç kullanma | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
12) | Fiziksel ve Motor Gelişimi Değerlendir Meye Yönelik Araç Kullanma | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
13) | Dil Gelişimini ölçmeye yönelik araç gereç kullanma | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
14) | Dil Gelişimini ölçmeye yönelik araç gereç kullanma | Konu ile ilgili literatür taraması yapılır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Ataman, A. (Ed.) (2003). Gelişim ve Öğrenme. Gündüz Eğitim ve Yayıncılık, Ankara. Bayhan, P., Artan, İ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Yayıncılık, İstanbul. Santrock, John W. (2011). Yüksel, G. (Çev. Ed.) Yaşam Boyu Gelişim-Life Span Development. Nobel Akademik Yayıncılık Eğitim Danışmanlık Tic.Ltd.Şti.,İstanbul. Sayıl, M., Selçuk, B. (2017). Ana Babalık Kuram ve Araştırma. Koç Üniversitesi Yayınları,İstanbul. Baysal Metin, N. (Ed.) (2018). Doğum Öncesinden Ergenliğe Çocuk Gelişimi. Pegem Akademi, Ankara. Berk, Laura E. (2018). Işıkoğlu Erdoğan, N. (Çev. Ed.) Bebekler ve Çocuklar, Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Nobel Yayıncılık, Ankara Trawick-Smith, J. (2018). Akman, B. (Çev. Ed) Erken Çocukluk Döneminde Gelişim (Çok Kültürlü Bir Bakış Açısı) Santrock, John W. (2021). Güre, A. (Çev.Ed.) Çocuk Gelişimi Nobel Yayıncılık, Ankara |
Diğer Kaynaklar: | İnternet ve akademik makaleler. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 2 | 22 |
Sunum / Seminer | 11 | 3 | 33 |
Proje | 11 | 3 | 33 |
Ödevler | 12 | 3 | 36 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 197 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Çocuk gelişimi ve eğitimi alanında mesleğin profesyonel gereklerini yerine getirebilmek, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgi sahibi olmak | 5 |
2) | Çocukların Türkçeyi doğru ve güzel kullanmalarına yönelik özen göstermek. | 5 |
3) | Tipik gelişim gösteren çocukların gelişimlerini izleyebilmek ve gelişimlerini destekleyici etkinlik hazırlamak | 5 |
4) | Çocuklarla etkili iletişim kurma ve ailelerin iletişim becerilerini güçlendirmeye ilişkin bilgi ve beceri sahibi olmak | 4 |
5) | Drama, oyun ve müzik etkinliklerini planlamak ve uygulamak | 1 |
6) | Çocuk Gelişimi alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, temel bilgisayar programlarını ve ilgili teknolojileri kullanmak | 1 |
7) | Özel gereksinimli çocukların gelişimlerini izleyebilmek, gelişimlerini desteklemeye yönelik etkinlikler planlamak ve uygulamak | 2 |
8) | Çocukların ve ailelerin güvenli ve bilinçli medya kullanımına ilişkin bilgi ve eğitim becerilerine sahip olmak | 1 |
9) | Okul öncesi eğitim kurumlarında gerçekleştirilen tüm etkinlikleri (Türkçe, müzik, drama, sanat, oyun, hareket, fen, matematik, gezi,araç ve materyal geliştirme) günlük, haftalık, aylık ve yıllık akış içerisinde planlamak ve yapmak | 1 |
10) | Çocukların gelişimlerini desteklemek amacıyla kullanılan sanat dallarına (resim, edebiyat vb.) ilişkin bilgi ve uygulamaya dönük becerilere sahip olmak | 2 |
11) | Çocuk beslenmesi alanında bilgi ve beceri sahibi olmak | 2 |
12) | Çocuk sağlığı ve hastalıkları ve ilkyardım müdahalesi konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 2 |