HEM6004 Kanıta Dayalı UygulamalarBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
HEMŞİRELİK (TÜRKÇE, DOKTORA)
Doktora TYYÇ: 8. Düzey QF-EHEA: 3. Düzey EQF-LLL: 8. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
HEM6004 Kanıta Dayalı Uygulamalar Bahar 3 0 3 9

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Must Course
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Dersi Veren(ler): Prof. Dr. FATMA ETİ ASLAN
Prof. Dr. GÜLBEYAZ CAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Öğrencinin, bireysel hasta bakımına ilişkin uygulamalarda hasta tercihlerini ve elde bulunan en iyi kanıtları kullanarak karar alması konusunda bilgi vermek.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Kanıta dayalı uygulamaların tarihçesini bilir
2. Kanıt, kanıta dayalı uygulama, kanıta dayalı hemşirelik kavramlarını bilir.
3. Kanıta dayalı uygulama bileşenlerini bilir
4. Kanıt kaynaklarını bilir.
5. Kanıta dayalı uygulama sürecini bilir. Fikri mülkiyet haklarının önemini bilir.
6. Kanıta dayalı bakım uygulamada vaka analizi yapabilir

Dersin İçeriği

Kanıta dayalı hemşireliğe giriş, kanıta dayalı uygulamada temel kavramlar, kanıt kaynakları ve kullanımı, kanıta dayalı hemşirelik bakımı basamakları, kanıta dayalı uygulama süreci, kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Kanıta dayalı Uygulamalara giriş ve tarihsel süreç
3) Kanıta dayalı uygulamalar neden gerekli
4) Kanıta dayalı uygulamada temel beceriler
5) Sorun araştırma ve çözme Kanıt kaynaklarını araştırma
6) Örneklerle kaynak bulma çalışması/Literatür tarama
7) Ara Sınav
8) Araştırma ve sonuçlarını kullanma Makale kritiği
9) Temel hemşirelik uygulamalarına ilişkin kanıtları bulma ve değerlendirme
10) Kanıta dayalı hemşirelik bakımı basamakları
11) Kanıta dayalı uygulama süreci
12) Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme
13) Kanıta dayalı bakım uygulamalarında vaka örnekleri çözümleme
14) Dersin değerlendirilmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Haftalık verilecek
Diğer Kaynaklar: 1. Malloch K., O’Grady-Porter T. (2010) Introduction to Evidence –Based Practice: in Nursing and Health care. 2nd Edition Jones and Bartlett Publishers
2. Craven R.F, Hirnle C.J. (2009): Fundamentals of Nursing. Human Health and Function. 6th Edition. Lippincott. Williams and Willkins. Philadelphia
3. Brown SJ.(2009)Evidence Based Nursing; the research- practice connection. Jones and Bartlett Publishers
4. Kocaman G (2007). Hemşirelikte Kanıta Dayalı Uygulama. İçinde: Onkoloji Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Semptom Yönetimi.G.Can. (Ed).3P-Pharma Publication Planning. İstanbul.
5. Melnyk BM, Fineout-Overholt E (2005).Evidence-Based Practice In Nursing&Healthcare A Guide to Best Practice.Lippincott Williams&Wilkins Philadelphia

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 9 126
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Sunum / Seminer 6 4 24
Ödevler 4 5 20
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 256

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Hemşirelik alanındaki bilgilerini beceriye dönüştürebilmek, kapsamlı ve çağdaş bilgi, yaratıcı ve eleştirel düşünebilme becerisine sahip olmak. 5
2) Sağlık bakımı uygulamalarında etik ilke ve kurulların birey ve toplum için önemini bilmek. 4
3) Ulusal ve uluslararası düzeyde birey, aile ve toplumun sağlık sorunlarına ve bakım gereksinimlerine duyarlı, sağlığı koruma, geliştirme ve sağlık sorunlarının çözümüne yönelik toplum destekli, multidisipliner yaklaşımlı yöntemleri kullanabilmek. 5
4) Hemşirelik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal bilgiyi uygulama ile birleştirebilme, sentezleyebilme, araştırma ve uygulamalarına yansıtabilme becerisine sahip olmak. 5
5) Hemşirelik alanındaki güncel mesleki bilişim ve bakım teknolojilerini çok ileri düzeyde kullanabilmek, yeni çözümler üretebilmek. 4
6) Hemşireliğin kavram, ilke ve yöntemlerine ilişkin bilgiye erişebilmek, değerlendirebilmek, bilimsel araştırma yapabilmek, kazandığı bilgi ve becerileri uygulama alanına aktarabilmek. 5
7) Kanıta dayalı uygulamaları takip etmek ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapmak. 5
8) Mesleki uygulamalarında, sağlık alanındaki bilimsel araştırmalar, gelişen teknoloji ve güncel sağlık politikalarındaki gelişim ve değişimleri izlemek. 4
9) Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma ve projelerde rol almak. 4
10) Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirmek. 4
11) Alanı ile ilgili ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapmak. 3
12) Sağlık alanı ile ilgili ileri düzeyde mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalar yapmak. 4