FTR5006 Yoğun Bakımda Fzytrpi ve RehabilitasyonBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, TEZLİ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıBologna KomisyonuUlusal Yeterlilikler
FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (TÜRKÇE, TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
FTR5006 Yoğun Bakımda Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bahar
Güz
2 2 3 8
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANSÜSTÜ
Dersin Veriliş Şekli: Hibrit
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi HAZAL GENÇ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi HANDE BAŞAT
Opsiyonel Program Bileşenleri: Yok
Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilere yoğun bakım ünitesini ve ekipmanlarını tanıtmak, yoğun bakımda fizyoterapistlerin rollerini , fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü değerlendirme ve tedavi planlarını öğretmektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Bu dersi başarıyla tamamladığınızda:
1. Yoğun bakım ünitesini, yoğun bakım ekibini ve yoğun bakım ünite donanımlarını bilir;
2. Yoğun bakımda fizyoterapinin amaçlarını, endikasyonunu ve kontraendikasyonlarını bilir;
3. Yoğun bakım ünitesindeki hastayı değerlendirerek uygun tedavi planını oluşturur;
4. Klinik karar vermede ve yoğun bakımda fizyoterapi uygulamalarında kanıta dayalı yaklaşımları kullanır olacaksınız.

Dersin İçeriği

Yoğun bakım ünitesi ve ekipmanları, yoğun bakımda fizyoterapistlerin rolleri öğretilir, fizyoterapi ve rehabilitasyona özgü değerlendirme ve tedavi planları hakkında bilgi verilir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders İçeriğinin Tanıtımı
2) Solunum Yetmezliği ve Kritik Hastalık
3) Yoğun Bakım Ünitesinde Kullanılan Yardımcı Solunum Cihazları
4) Yoğun Bakım Ünitesindeki Hastayı Değerlendirme I
5) Yoğun Bakım Ünitesindeki Hastayı Değerlendirme II
6) Yaşam Destek Ekipmanlarının Kullanımı
7) Nörolojik Yoğun Bakımda Hasta Takibi ve Fizyoterapi Uygulamaları
8) Yoğun Bakımda Fizyoterapi Uygulamaları I
9) Yoğun Bakımda Fizyoterapi Uygulamaları II
10) Yoğun Bakımda Hasta Mobilizasyonu ve Egzersiz
11) Pediatrik Yoğun Bakımda Hasta Takibi ve Fizyoterapi Uygulamaları
12) Covid-19 Hastalarında Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulamaları
13) Yoğun Bakımda Klinik Karar Verme
14) Final Sınavına Hazırlık, Geri Dönüşlerin Alınması

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notları haftalık olarak verilecektir. Will be given weekly.
Diğer Kaynaklar: - Karaduman AA., Yılmaz ÖT. Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, Nörolojik Rehabilitasyon, Kardiyopulmoner Rehabilitasyon. Pelikan 2016
- Porter SB. Tidy’s Physiotherapy, 2008, Çeviri, Pelikan Yayıncılık
- Bahçeşehir Üniversitesi, e-kaynaklar (Pubmed, WOS)

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 11 154
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 198

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek. 4
2) Mesleki uygulamalarında etik ilke ve değerlere uygun davranmayı, temel değer ve sosyal hakların evrenselliğini gözetmek ve bu değerleri öğretebilmek. 2
3) Yaşam boyu öğrenme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanmak, bağımsız çalışmalar planlayabilmek. 3
4) Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve bakımda, ilgili model/kuramları kullanarak, Fizyoterapi ve Rehabilitasyon gerektiren durumlarda kanıta dayalı uygulamaları tanımlamak ve bu bilgileri uygulamaya aktarabilmek. 4
5) Toplumsal sorumluluk bilinci ile interdisipliner anlayış içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol almak. 3
6) Birey, aile ve toplumun sağlık eğitim gereksinimlerine yönelik eğitim, danışmanlık ve alanında liderlik becerisine sahip olmak. 3
7) Toplumun sağlık sorunlarına duyarlı olmak ve çözüm önerileri üretebilmek. 2
8) Güncel, etkin iletişim becerilerini kullanabilmek; sağlık ekibi içinde etkin çalışabilme becerisi kazanmak. 4
9) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon uygulamaları için gerekli olan modern alet, teknik ve modaliteleri, bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanarak teknolojik çözümler üretebilmek. 3
10) Sağlık bilimleri ile ilgili bilgiye erişme ve kullanma becerisi kazanmak, alanı ile ilgili sistematik veri analizi yapabilmek. 3
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleme ve meslektaşları ile uluslararası düzeyde iletişim kurmak ve stratejik yaklaşımla projeler geliştirebilmek. 2
12) Çağdaş ve profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model olma, disiplinler arası etkileşimi kavramak ve kullanmak. 2