OGK2015 Toplum PsikolojisiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
YAPAY ZEKA MÜHENDİSLİĞİ
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OGK2015 Toplum Psikolojisi Bahar
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Toplumsal olaylarda ortaya çıkacak insan psikolojisi hakkında bilgisi edinme.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Lider tutumuna ilişikin bilgi edinme
2. Saldırganlık çeşitlerini bilme
3. Duyum, algı konuusnda bilgi edinme
4. Öğrenme ve stratejilerini öğrenme
5. Birey davranışını tanıma
6. Grup davranışını tanıma

Dersin İçeriği

Toplum ve toplumsal yapı, toplumsallaşma, kültür, kişilik, toplumsal gruplar, birey ve gelişimi, güdüler ve duygular, duyum, algı,tepkisel ve edimsel koşullanmalar yardımı ile öğrenme, bilişsel öğrenme, bellek ve öğrenme stratejileri, sosyal etki ve uyma, iletişim ve propaganda, kişilik ve savunma mekanizmaları, tutumlar, kişi- grup tanımları, büyük ve küçük gruplar, örgütlü örgütsüz gruplar, grup davranışları, liderlik, saldırganlık, bireysel düşünce ve davranışların toplumun düşünce ve davranışlarına olan etkileri, toplumun düşünce ve davranışlarının birey üzerindeki etkileri.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı Faaliyet Ve İşleyişinin Açıklanması
2) Toplum ve toplumsal yapı, toplumsallaşma
3) Kültür, kişilik, toplumsal gruplar,
4) Birey ve gelişimi
5) Güdüler ve duygular, duyum, algı
6) Tepkisel ve edimsel koşullanmalar yardımı ile öğrenme, bilişsel öğrenme
7) Bellek ve öğrenme stratejileri
8) Bellek ve öğrenme stratejileri
9) Sosyal etki ve uyma, iletişim ve propaganda
10) Kişilik ve savunma mekanizmaları, tutumlar, kişi grup tanımları
11) Büyük ve küçük gruplar, örgütlü örgütsüz gruplar, grup davranışları
12) Liderlik
13) Saldırganlık
14) Toplumun düşünce ve davranışlarının birey üzerindeki etkileri

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ahmet Meriçli, Özel Güvenlik, Erdemir Yayınları, Rengin Kitabevi, İstanbul, 2004.
Diğer Kaynaklar: http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 73

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahiptir.
2) Matematik, fen bilimleri ve yapay zeka mühendisliği alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için beraber kullanır.
3) Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçer ve uygular.
4) Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlar; bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular.
5) Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçer ve kullanır.
6) Deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar.
7) Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin olarak çalışır.
8) Bilgiye erişir ve bu amaçla kaynak araştırması yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanır.
12) Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olur; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olur ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir.
13) Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir.
14) Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalığa sahiptir.