OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar PAZARLAMA (TÜRKÇE)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
PAZARLAMA (TÜRKÇE)
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimi Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: ÖNLİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Davranış Bilimleri dersi ile öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini; kişilik, kültür vb. etkenlerin davranışa etkisini; iletişim ve iletişimin önemini kavramasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sosyal ortamda ve iş ortamında insan davranışının temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2. İnsan davranışının nasıl oluştuğunu açıklayan kuramları bilir.
3. İnsanların öğrenme, güdülenme ve algılama gibi süreçlerinin nasıl işlediğini bilir.
4. Kişisel özellikler açısından insanlar arası benzerlikler ve farklılıkları bilir.
5. Kültür, kültürel farklılıklar, stres ve bunların davranışa etkisi konularında bilgi sahibidir.
6. İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; davranışlar ve temelleri, motivasyon, tutumlar, inançlar, değerler ve davranış etkileri, algı ve atfetme süreçleri, öğrenme, kişilik, kültür, gruplar ve grup davranışları, liderlik, stres yönetimi ve iletişim kavramı konuları incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerine Giriş
2) Davranışlar ve Biyolojik Temelleri.
3) Güdüler ve Güdülenme
4) Tutumlar ve Davranışlar
5) Algı ve Algılama
6) Yükleme (Atfetme)
7) Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
8) Kişilik ve Kişilik Kuramları
9) İnançlar ve Değerler
10) Kültür ve Davranış
11) Gruplar ve Grup Davranışı
12) Liderlik
13) Stres Yönetimi
14) İletişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hasan Tutar, Davranış Bilimleri:Kavramlar ve Kuramlar, Seçkin Yayıncılık, 2013
M.Şerif Şimşek, Tahir Akgemci, Adnan Çelik, Davranış Bilimleri, Gazi Kitabevi, 2010.
Diğer Kaynaklar: http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 6
Ara Sınavlar 1 % 24
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanındaki teorik bilgileri çalışma hayatında kullanır.
2) İşletmenin hukuki sorumluluklarını yerine getirebilecek, ilgili mevzuatı takip edip uygulayabilecek bilgi ve donanıma sahip olur.
3) Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır, teknolojik değişiklikleri takip ederek yeni teknolojileri işletme sistemlerine uyarlar.
4) Pazarlamada karşılaşılan sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri getirir.
5) Değişen pazarlara yönelik geliştirilen yeni pazarlama yaklaşımlarını benimser ve uygulamaya geçirir.
6) Mesleği ile ilgili ulusal ve uluslar arası çerçevede güncel ve ekonomik gelişmeleri takip eder ve uygular.
7) Piyasanın ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanlarda aranan mesleki etik değerlere sahip olur, yazılı ve sözlü iletişimde Türk dilini etkin kullanır; alanıyla ilgili uluslararası yazışmaları yapabilecek mesleki yabancı dil bilgisine sahiptir.
8) Pazarlama yönetiminde, reklam hazırlamada, uluslararası pazar analizlerinde teknoloji ve yöntemler aracılığıyla mevcut durumu yorumlar.