OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar DİJİTAL OYUN TASARIMIÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
DİJİTAL OYUN TASARIMI
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimi Bahar 2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Turkish
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Davranış Bilimleri dersi ile öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini; kişilik, kültür vb. etkenlerin davranışa etkisini; iletişim ve iletişimin önemini kavramasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sosyal ortamda ve iş ortamında insan davranışının temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2. İnsan davranışının nasıl oluştuğunu açıklayan kuramları bilir.
3. İnsanların öğrenme, güdülenme ve algılama gibi süreçlerinin nasıl işlediğini bilir.
4. Kişisel özellikler açısından insanlar arası benzerlikler ve farklılıkları bilir.
5. Kültür, kültürel farklılıklar, stres ve bunların davranışa etkisi konularında bilgi sahibidir.
6. İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; davranışlar ve temelleri, motivasyon, tutumlar, inançlar, değerler ve davranış etkileri, algı ve atfetme süreçleri, öğrenme, kişilik, kültür, gruplar ve grup davranışları, liderlik, stres yönetimi ve iletişim kavramı konuları incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerine Giriş
2) Davranışlar ve Biyolojik Temelleri.
3) Güdüler ve Güdülenme
4) Tutumlar ve Davranışlar
5) Algı ve Algılama
6) Yükleme (Atfetme)
7) Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
8) Kişilik ve Kişilik Kuramları
9) İnançlar ve Değerler
10) Kültür ve Davranış
11) Gruplar ve Grup Davranışı
12) Liderlik
13) Stres Yönetimi
14) İletişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hasan Tutar, Davranış Bilimleri:Kavramlar ve Kuramlar, Seçkin Yayıncılık, 2013
M.Şerif Şimşek, Tahir Akgemci, Adnan Çelik, Davranış Bilimleri, Gazi Kitabevi, 2010.
Diğer Kaynaklar: http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 6
Ara Sınavlar 1 % 24
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) İletişim alanında oyunun kavramsal olarak önemini anlayıp, oyuncuyu merkeze alan tasarım odaklı uygulama yapabilme yeteneği kazandırmak.
2) Çeşitli perspektiflerden bilgi ve fikirleri analiz ederek, sentezlemek ve değerlendirebilmek.
3) Oyun türlerini, etkileşim ve anlatım biçimlerini oluşturan temel öğeleri analiz edebilme ve başarılı bir oyun oluşturmak için nasıl kullanıldığını anlamak.
4) Oyun tasarımı teorilerini ve metodolojilerini anlamak ve oyun geliştirirken kullanmak; hedef kitleye göre eğlenceli, çekici, içine alan ve öğretici oyunlar yapmak.
5) Oyun geliştirmede kullanılan teknolojileri ve bilişim temellerini anlamak; oyun motorlarının kullanımına hakim olmak.
6) Oyunlarda 2B ve 3B karakterler ile animasyonlarının yaratılması sürecine hakim olmak.
7) Oyuncu deneyimini anlama, ölçme teorileri ile metodolojilerini kavramak ve oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
8) Oyunların tasarım yoluyla nasıl bir fikri, bir mesajı ve bir duyguyu ilettiğini kavramak oyun üretimi sürecinde bu bilgilerden faydalanmak.
9) Oyun tasarımı ve geliştirme sürecini, gerekli dokümantasyonu yaparak yönetebilmek; bu dokümantasyon ile oyun üretim bandını takip edebilmek.
10) Oyun geliştirme takımlarının yapısını ve çalışma biçimlerini; takım üyelerinin sorumluluklarını ve işbirliği yöntemlerini kavramak ve pratikte uygulayabilmek.
11) Geliştirme dışında bir oyunun yayın sürecini endüstri standartlarında kavrayabilmek ve pratiğe dökebilmek.
12) Bir video oyununu oyunculara, yatırımcılara ve yayıncılara tanıtabilmek; ortaya çıkan oyun fikrinin veya oyunun özelliklerini ve potansiyel ticari kazanımlarını etkin bir şekilde iletebilmek adına pazarlama konusuna hakim olmak.