OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimiBahçeşehir ÜniversitesiAkademik Programlar REKLAMCILIKÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal YeterliliklerBologna Komisyonu
REKLAMCILIK
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu Ders Adı Yarıyıl Teorik Pratik Kredi AKTS
OGK1014 Davranış Bilimleri ve Güvenlik İletişimi Bahar
Güz
2 0 2 3
Bu katalog bilgi amaçlıdır, dersin açılma durumu, ilgili bölüm tarafından yarıyıl başında belirlenir.

Temel Bilgiler

Öğretim Dili: Türkçe
Dersin Türü: Non-Departmental Elective
Dersin Seviyesi: LİSANS
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üyesi AHMET NACİ ÜNAL
Dersi Veren(ler): Öğ.Gör. AYBİKE ELİF BOLCAN
Opsiyonel Program Bileşenleri: Bulunmamaktadır.
Dersin Amacı: Davranış Bilimleri dersi ile öğrencilerin insan davranışının psikolojik ve sosyolojik yönlerini; kişilik, kültür vb. etkenlerin davranışa etkisini; iletişim ve iletişimin önemini kavramasını sağlamak amaçlanmaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1. Sosyal ortamda ve iş ortamında insan davranışının temel özellikleri hakkında bilgi sahibi olur.
2. İnsan davranışının nasıl oluştuğunu açıklayan kuramları bilir.
3. İnsanların öğrenme, güdülenme ve algılama gibi süreçlerinin nasıl işlediğini bilir.
4. Kişisel özellikler açısından insanlar arası benzerlikler ve farklılıkları bilir.
5. Kültür, kültürel farklılıklar, stres ve bunların davranışa etkisi konularında bilgi sahibidir.
6. İletişim ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibidir.

Dersin İçeriği

Ders kapsamında; davranışlar ve temelleri, motivasyon, tutumlar, inançlar, değerler ve davranış etkileri, algı ve atfetme süreçleri, öğrenme, kişilik, kültür, gruplar ve grup davranışları, liderlik, stres yönetimi ve iletişim kavramı konuları incelenmektedir.

Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Davranış Bilimlerine Giriş
2) Davranışlar ve Biyolojik Temelleri.
3) Güdüler ve Güdülenme
4) Tutumlar ve Davranışlar
5) Algı ve Algılama
6) Yükleme (Atfetme)
7) Öğrenme ve Öğrenme Kuramları
8) Kişilik ve Kişilik Kuramları
9) İnançlar ve Değerler
10) Kültür ve Davranış
11) Gruplar ve Grup Davranışı
12) Liderlik
13) Stres Yönetimi
14) İletişim

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Hasan Tutar, Davranış Bilimleri:Kavramlar ve Kuramlar, Seçkin Yayıncılık, 2013
M.Şerif Şimşek, Tahir Akgemci, Adnan Çelik, Davranış Bilimleri, Gazi Kitabevi, 2010.
Diğer Kaynaklar: http://www.guvenlikdunyasi.com.tr/

Değerlendirme Sistemi

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 2 % 6
Ara Sınavlar 1 % 24
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

AKTS / İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 3 42
Ödevler 2 2 4
Küçük Sınavlar 2 1 2
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 79

Program ve Öğrenme Kazanımları İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Reklam ve marka iletişiminin serbest pazar ekonomisi içinde nasıl işlediğiniı anlamak için kitle iletişimi,tüketici davranışı,psikoloji,ikna,sosyoloji,pazarlama ve diğer ilişkili alanlarla ilgili teorik kavramları bu alana uygulayabilmek 2
2) Reklam alanla ilgili teori,kavram, yöntem, araç ve fikirleri tartışabilmek ve yorumlayabilmek 2
3) Bir reklam ajansı gibi yapılanarak, bir reklam kampanyasını ve marka stratejilerini araştırma, yaratma,kurgulama,yazma ve sunma becerilerini göstermek 2
4) Çeşitli ürün ve hizmetlerle ilgili birincil ve ikincil veri araştırması yapabilmek 2
5) Kitle iletişim araçlarının gelişimiyle beraber reklam tarihi ve reklamın bu pazardaki yerini kavrayacak bir anlayış geliştirebilmek 2
6) Bir yabancı dili kullanarak Reklamcılık alanıyla ilgili bilgileri, teknikleri, yöntemleri, araştırmaları takip edebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) 2
7) Reklam alanındaki uygulamalara yönelik uygulamalara ilişkin ortaya çıkan problemlere yönelik bireysel ya da takım olarak sorumluluk alabilmek 3
8) Küresel ekonomi içinde reklamın kültürel, toplumsal, politik ve ekonomik olarak nasıl işlediğini kavramak 2
9) Reklam alanının dinamiklerini yaratıcı ve eleştirel bakış açısıyla bütünsel bir biçimde anlayabilmek ve buna yönelik orjinal stratejiler geliştirebilmek 2
10) Yazılı,basılı,görsel ve online basında yaratıcı reklam stratejileri geliştirebilmek ve aynı zamanda bu stratejileri farklı kültür ve medya kategorilerine nasıl entegre edebileceğini kavrayabilmek 2
11) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) 2
12) Öğrenme koşullarınının gerekliliklerini tanımlayabilmek ve gereğini yerine getirebilmek 2
13) Reklamcılık mesleğinin gerektirdiği temel etik kuralları anlayabilmek ve uygulayabilmek 2